×

زمین خواری همچنان دغدغه اصلی دستگاه قضایی کشور است

زمین خواری همچنان دغدغه اصلی دستگاه قضایی کشور است

معاون قوه قضاییه زمین خواری را یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه قضا خواند و بر لزوم حفظ اراضی و توجه متولیان در این حوزه در منابع طبیعی، اوقاف، امور اراضی و محیط زیست تأکید کرد

زمین-خواری-همچنان-دغدغه-اصلی-دستگاه-قضایی-کشور-است وکیل 

معاون قوه قضاییه زمین خواری (مقالات مرتبط زمین خواری - سوالات مرتبط زمین خواری ) را یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه قضا خواند و بر لزوم حفظ اراضی و توجه متولیان در این حوزه در منابع طبیعی، اوقاف، امور اراضی و محیط زیست تأکید کرد.

ضعف مدیریت یا کمبود اعتبار؟ - عدم جدی در برخورد با زمین خواران و متصرفان اراضی - ضرورت رفع خلأهای قانونی مقابله با زمین خواری - سنددار کردن تمامی عرصه ها زمین خواری را به شدت کاهش می دهد 

 احمد تویسرکانی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ثبت اسناد و املاک استان فارس بیان کرد: اگر امروز سیاست‌هایی از سوی رهبرانقلاب اعلام و چشم اندازهایی در خصوص آن تبیین می‌شود بدون لازمه تحقق آن، داشتن درک صحیح از وظایف سازمانی است.

وی افزود: رهبری امروز یکی از راه‌های برون رفت از تنگاهای اقتصادی را طرح اقتصاد مقاومتی معرفی کرده‌اند که تحقق آن با شعار و کار روزمره انجام نمی‌شود، چرا که سیاست‌های اجتماعی نیاز به نقشه راه دارد.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه اگر بیان می‌شود کشور ایران گران اداره می‌شود، بیراهه نیست، خاطرنشان کرد: با انرژی کمتر و استفاده بهینه از منابع می‌توان قدم‌های مؤثرتری بر داشت.

زمین خواری از نحوه تعرض تا مجازات های قانونی - ثبت حدود مالکیت ها رویکرداصلی سازمان ثبت اسناد کشوراست 

تویسرکانی با بیان اینکه اهداف انقلاب برای رسیدن نیاز به دقت و فهم درست دارد که در تمام موارد جامعه‌ای الگو و ایمانی ساخته شود، گفت: امروز در حوزه‌های مختلف با حجم عظیم و انبوهی از وظایف و مسئولیت‌ها رو به رو هستیم و سازمان املاک و اسناد نیز سازمانی است که تمام مردم با آن سر و کار دارند.

وی ادامه داد: تأکید ما بر تدوین و ترسیم سیاست‌ها و راهبردها در تمام بخش‌ها بر این است که بتوانیم در استفاده درست از منابع، تسریع و دقت در خدمات رسانی به مردم، استفاده از منابع در انجام کارهای بزرگتر و استفاده از علوم و فناوری‌هایی که استفاده از آن ممتنع نیست گام‌های مطلوبی برداریم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: نظارت بر عملکردها در گذشته با حجم انبوهی از نیروهای انسانی انجام می‌شد اما امروز در سازمان ثبت با اقدامات مطلوبی چون حذف مکاتبات کاغذی و حرکت در فضای نرم افزاری شاهد مرتفع شدن این موضوع هستیم.

تویسرکانی همچنین ساده سازی ارائه خدمات به مردم و جلوگیری از تحمیل هزینه به آنها را یکی از اقدامات مهم و اخیر این سازمان برشمرد و گفت: استان فارس در اجرای این سیاست‌ها پیشگام و پیشقدم بوده است.

وی با بیان اینکه با رویکرد جدید مجموعه عملکرد مدیران ثبت اسناد در کشور به صورت روزانه رصد می‌شود، عنوان کرد: با استفاده از سیستم ‌ها و نرم افزارهایی که در سازمان طراحی شده شاهد فعالیت‌های خوبی هستیم.

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح کاداستر اشاره و خاطرنشان کرد: دیجیتال کردن بایگانی‌ها و اسنادی که در سازمان ثبت وجود دارند، امری ضروری است که از این رو چنین طرح‌هایی قابلیت اجرا در این حوزه‌ها پیدا کرده است.

سند دار کردن اراضی دولتی به منظور کاهش زمین خواری

وی گفت: بیش از 30 میلیون سند در این سازمان وجود دارد که باید در سیستم ثبت شوند.هزینه در این بخش‌ها موجب جلوگیری از هزینه‌های بیشتر می‌شود که اگر به این سرمایه گذاری ‌ها توجه شود منابع بسیار عظیم و بزرگی را در اجرای سیاست‌ها و اجرای کاداستر و آرشیو و اجرای قانون پیش فروش ساختمان‌ها در آینده نزدیک و با سرعت بیشتر نهایی می‌کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص دفاتر رسمی نیز گفت: در تمام بخش‌های این سازمان از جمله دفاتر رسمی پروژه‌هایی تعریف شده که با جدیت در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، در خاتمه این مراسم ضمن تقدیر از زحمات عبدالحسین رامشی، دکتر مهدی اقبال به عنوان مدیرکل جدید سازمان ثبت اسناد و املاک استان فارس منصوب و معرفی شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.