×

حقوق اعضای هیات علمی و قضات متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته است

حقوق اعضای هیات علمی و قضات متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته است

هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران مبنی بر افزایش 5 5 درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات را به دلیل افزایش کمتر از نرخ تورم غیرقانونی دانست و آن را ابطال کرد

حقوق-اعضای-هیات-علمی-و-قضات-متناسب-با-نرخ-تورم-افزایش-نیافته-است وکیل 

هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران مبنی بر افزایش 5/5 درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات را به دلیل افزایش کمتر از نرخ تورم غیرقانونی دانست و آن را ابطال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره‌های 515-516 هیات عمومی دیوان عدالت عمومی در این زمینه به شرح زیر است: « مطابق احکام مقرر در ماده 150 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بند ک تبصره 19 قانون بودجه سال 1386، دولت موظف بوده است در سال 1386 حقوق کلیه کارکنان و بازنشستگان را متناسب با نرخ تورم و با استفاده منابع موجود در ردیف‌های پیش‌بینی شده برای هر دستگاه‌ افزایش دهد. نظر به اینکه در مصوبه شماره 47579/ت37409 ه - 1386/3/30 هیات وزیران، برخلاف احکام مذکور، حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات کمتر از نرخ تورم و به میزان 5/5 درصد افزایش داده شده است. بنابراین این مصوبه به لحاظ مغایرت با قانون و مستند به بند یک ماده 19 و مواد 20 و 42 قانون دیوان عدالت اداری از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.»

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.