×

برخورد با مشمولان غایب تشدید می شود

برخورد با مشمولان غایب تشدید می شود

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تشدید برخورد با مشمولان غایب خبر داد و جزئیات از آخرین وضعیت رسیدگی به متقاضیان طرح جریمه ریالی سربازی را تشریح کرد

برخورد-با-مشمولان-غایب-تشدید-می-شود

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تشدید برخورد با مشمولان غایب خبر داد و جزئیات از آخرین وضعیت رسیدگی به متقاضیان طرح جریمه ریالی سربازی را تشریح کرد.

فرصت ویژه برای مشمولان غایب - سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب - مروری بر قوانین تردد مشمولان غایب در خارج از کشور - احتمال قطع یارانه مشمولان غایب و فراری - آئین نامه اجرائی بخش معافیت تحصیلی قانون خدمت وظیفه عمومی - جزئیات استفاده از معافیت تحصیلی مشمولان - شرایط معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی - دادگاه عالی انتظامی قضات اعلام کرد - معافیت تحصیلی برای کارآموزی و وکالت اعتبار ندارد 

سردار سیدحمید صدرالسادات در حاشیه همایش معاونین وظیفه عمومی استان‌های سراسر کشور که ظهر امروز در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست متقاضیان جریمه ریالی سربازی، گفت: تاکنون از بین 288 هزار نفری که برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده بودند، برای بیش از 50 هزار نفر پیامک تعیین تکلیف صادر شده است و البته روند رسیدگی به بررسی درخواست‌ها همچنان با همکاری دستگاه‌های مختلف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که طی یکی دو ماه آینده پروسه رسیدگی به درخواست‌ها به پایان خود نزدیک شود، گفت: پس از آن نیز مهلتی جدید برای افرادی که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام نشده یا در موعد مقرر موفق به پرداخت مبلغ نشده‌اند، اعلام خواهد شد.

نحوه خدمت سربازی نخبگان و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر - تغییر سن سربازی در قانون نظام وظیفه - جزییات مهم معافیت سربازان غایب - نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج - صفر تا صد قانون جدید سربازی - پاسخ به تمام سوالات پیرامون مدت سربازی

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح جریمه ریالی موجب دلزدگی مشمولان از رفتن به سربازی نشده است، گفت: در گذشته یک قوانینی وجود داشت و آن اینکه مشمولان پس از مدتی که از غیبت شان می‌گذشت بخشوده شده یا عفو به آنان تعلق می‌گرفت. حالا ما آمدیم برای برقرار شدن هر چه بهتر عدالت، اعلام کردیم آن دسته از مشمولانی که هشت سال یا بیشتر از آن غیبت سربازی داشته‌اند می‌توانند با پرداخت مبلغی که بر حسب سنوات غیبت، مدرک تحصیلی، تعداد فرزند و وضعیت تاهل تعیین می‌شود، این دسته از افراد را جریمه کردیم.

وی ادامه داد: البته در قانون نیز مجازات‌هایی برای مشمولان غایب پیش‌بینی شده که از جمله آن می‌توان به محرومیت از دریافت گذرنامه، محرومیت از ادامه تحصیل، ممنوعیت استخدام و بکارگیری مشمولان غایب در ادارات دولتی و ... اشاره کرد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در بخش دیگری از سخنانش از سختگیری و تشدید برخورد با مشمولان غایب خبر داد و گفت: در این طرح در صورت لزوم آن دسته از متقاضیانی که برای جریمه ریالی سربازی اقدام کرده اما واجد شرایط نبودند نیز احضاریه صادر خواهد شد.

صدرالسادات محرومیت از خدمات بانکی و ممنوعیت استخدام در مشاغل خصوصی را از جمله موارد طرح تشکیل برخورد با مشمولان غایب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مدت خدمت سربازی 21 ماه است و به تمامی آن دسته از مشمولان غایب توصیه می‌کنم که هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

مشمولان سربازی چگونه به سفر خارجی بروند + جدول - مروری بر قوانین معافیت پزشکی + سوالات متداول - مروری بر قوانین معافیت کفالت + سوالات متداول -  شرط 21 ماهه شدن خدمت سربازی - قانون عدم ممنوعیت استخدام دارندگان معافیت پزشکی

وی همچنین درباره اینکه آیا به آن دسته از مشمولانی که شرایط شان برای بهره‌مندی از جریمه ریالی محرز نشده نیز اطلاع داده خواهد شد یا خیر؟ گفت: نتایج بررسی هر چه که باشد به متقاضیان اعلام خواهد شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان درباره آخرین وضعیت فولادی بازیکن فراری از خدمت تیم ملی نیز افزود: از طریق ظرفیت دستگاه‌های قانونی مشغول پیگیری این پرونده و تلاش برای بازگرداندن این فرد به داخل کشور هستیم.

صدرالسادات درباره آمار مشمولان غایب خارج از کشور که در طرح جریمه ریالی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: برابر آمارهای ما، از میان ثبت‌نام‌کنندگان تنها 1800 نفر در خارج از کشور اقامت داشته‌اند.

منبع : امروز را فردا می سازیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.