×

بخش دوم در حاشیه با همکاری سازمان زندان ها ساخته می شود

بخش دوم در حاشیه با همکاری سازمان زندان ها ساخته می شود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به ارائه توضیحاتی در زمینه مرخصی زندانیان، فروش زندان اوین، همکاری سازمان زندان‌ها با سریال در حاشیه و پرداخت

بخش-دوم-در-حاشیه-با-همکاری-سازمان-زندان-ها-ساخته-می-شود وکیل 

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به ارائه توضیحاتی در زمینه مرخصی زندانیان، فروش زندان اوین، همکاری سازمان زندان‌ها با سریال در حاشیه و ... پرداخت.

در حاشیه صدای وکلا را هم در آورد - حمایت دستگاه قضایی از نقد منصفانه ، سری جدید (( در حاشیه )) زیر ذره بین قوه قضاییه - زندان از دیدگاه قرآن و روایات چه کسی نخستین زندان را ساخت ؟  

 اصغر جهانیگر در بیست‌وهشتمین جشن گلریزان ستاد دیه در جمع خبرنگاران درباره مرخصی زندانیان در ماه مبارک رمضان، گفت: سال‌های گذشته در شب‌های احیا، مرخصی ویژه برای زندانیان داشتیم که امسال نیز آن را دنبال می‌کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم با موافق رئیس قوه قضائیه به زندانیان واجد شرایط مرخصی اعطا کنیم.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان بر اساس شرایطی که برای زندانیان در نظر گرفته شده و امتیازاتی که در زمینه های مختلف مانند حفظ قرآن و... به آنها داده می‌شود، زمینه برای مرخصی آنها فراهم می‌شود.

جهانگیر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا دستورالعمل مرخصی زندانیان در عید سعید فطر آماده شده است، گفت: بله، این دستورالعمل آماده شده و در زمان مقرر آن را ارائه می‌دهیم.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها 

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سوالی درباره طرح سازمان زندان‌ها با ایران خودرو مبنی بر این‌که قرار بود ایران خودرو، خودروهای ویژه‌ای را برای بدرقه زندانیان طراحی کند به کجا رسیده‌ است، اظهار کرد: ما دنبال این هستیم که اعتبار لازم را در این زمینه بدست آوریم. اکنون مشکل کمبود اعتبار داریم و بعضی از طرح‌ها به این دلیل با کندی روبرو شده‌اند. ان‌شاءالله به محض تامین اعتبار آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: طرح مذکور در دستور کارمان است.

جهانگیر درباره فروش زندان اوین و خرید آن توسط بعضی از نهادها، گفت: تا امروز که در خدمت شما هستم هنوز چیزی از سوی رئیس قوه قضائیه در این زمینه به ما اعلام نشده است. شهرداری یکی از پیشنهاددهندگان در زمینه خرید زندان‌ اوین بود، البته سه مرجع دیگر هم درخواست خرید زندان اوین را داده‌اند که این موضوع را خدمت رئیس قوه قضائیه گزارش داده‌ایم.

وی افزود: تصمیم‌گیرنده نهایی در این زمینه رئیس قوه قضائیه است و هر تصمیمی که بگیرد مراحل اجرایی‌اش آغاز می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان این‌که موضوع زندان با سایر موضوعات متفاوت است، گفت: بحث انتقال زندانی و انتقال زندان‌ها تابع یکسری از شرایط است که تا فراهم شدن آن زمان زیادی باید طی شود. به نظر می‌رسد چنانچه که موافقت‌های لازم در زمینه انتقال زندان اوین صورت گیرد ما در یک پروسه سه تا پنج ساله موفق خواهیم شد این جابجایی‌ها را انجام دهیم.

جهانگیر ادامه داد: قیمت‌ها در این زمینه حتماً کارشناسی و مشخص می‌شود ولی پیش‌شرط موافقت هر موضوعی منوط به این است که ما باید بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که در ابتدا زندانیان را به مجموعه‌های جدید انتقال دهیم و بعد از آن با تخلیه آنجا اقدامات لازم را انجام دهیم.

زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان 

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گویا قرار است بخش دوم سریال در حاشیه به بحث زندان‌ها بپردازد، اظهار کرد: بله درست است، عوامل تولید این سریال با ما صحبت کرده‌اند و درخواست این را داشتند که بخش دوم این سریال در محیط زندان و در ارتباط با زندان ساخته شود که کلیت کار مورد قبول قوه قضائیه قرار گرفته و این موضوع به کمیته‌ای ارجاع شده تا مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ادامه داد: معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها و بخش‌های دیگر در این کمیته حضور دارند و در آنجا بحث‌هایی صورت گرفته، چارچوب‌های کار مشخص شده و به سازمان زندان‌ها اعلام شده است. ما منتظریم در صورتی که توافق حاصل شود بخش دوم این سریال با همکاری دستگاه قضایی ساخته شود.

جهانگیر درباره این‌که آیا بنا دارید در تمام استان‌ها کانون اصلاح و تربیت داشته باشید، گفت: ما در 31 استان کشور، 29 کانون داریم و فقط 2 تا از استان‌ها به دلیل کمبود اعتبارات فاقد کانون هستند. درصددیم که همه استان‌ها کانون اصلاح و تربیت داشته باشند.

وی ادامه داد: البته قانون جدید آیین دادرسی کیفری وظایف و تکالیف جدیدی را به سازمان زندان‌ها محول کرده است. به عنوان مثال اطفالی که بین 15 تا 18 سال‌ با جرم‌هایی از نوع درجه یک دستگیر شوند باید بین 3 تا 5 سال یعنی بعد از 18 سالگی تا 23 سال در کانون‌ها نگه داشته شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، ادامه داد: تاکنون کانون‌ها برای افراد زیر 18 سال ساخته شده بود ولی اکنون باید شرایطی را فراهم کنیم که کانون‌ها برای افراد 23 سال هم ساخته شود و به دلیل این‌که زیرساخت‌های این موضوع فراهم نیست نیاز به توسعه کانون‌ها داریم و باید بندهای مجزایی را برای این کار در نظر گیریم که در حال حاضر می‌خواهیم شرایط آن را فراهم کنیم.

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان

وی درباره آخرین وضعیت پابندها، گفت: با هماهنگی‌هایی که انجام شده، تفاهم‌نامه‌ای را با معاونت آمار و فناوری قوه قضائیه تنظیم کرده‌ایم و مسائل را گفته‌ایم. آنها زیرساخت‌های لازم را دراین زمینه آماده می‌کنند تا ما بتوانیم بحث اجرایی کردن پابندها را در استان‌های دیگر آغاز کنیم.

جهانگیر در پایان درباره این‌که چرا سازمان‌ زندان‌ها در قوه قضائیه مظلوم واقع شده است؟ گفت: ان‌شاءالله خبرنگاران مظلومیت این سازمان را جبران می‌کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.