×

آموزش 54 هزار ضابط قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح

آموزش 54 هزار ضابط قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح از آموزش بیش از 54 هزار نفر از ضابطان قضایی خبر داد

آموزش-54-هزار-ضابط-قضایی-توسط-سازمان-قضایی-نیروهای-مسلح وکیل 

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح از آموزش بیش از 54 هزار نفر از ضابطان قضایی خبر داد.

نظارت بر ضابطان قضایی منوط به هماهنگی با مراتب فرماندهی نیست - تدوین پیش نویس آیین نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلحتشکیلات تفصیلی جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح ابلاغ شد - نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح - نشست های قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح 

 جعفر صادق‌منش با بیان این که آموزش ضابطان در سال 1393 از رشد قابل‌توجهی نسبت به سال 1392 و اولین سال برنامه توسعه قضایی 1390 برخوردار بوده است، تصریح کرد: تعداد دوره‌های برگزار شده و یگان‌های تحت آموزش دو برابر سال 1392 و چهار برابر سال 1390 و تعداد نفرات آموزش‌دیده 16 درصد بیش از سال 1392 و 131 درصد بیش از سال 1390 بوده است.

وی با اشاره به این که یکی از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش امنیت قضایی، به ارتقاء سطح علمی و شایستگی اخلاقی و توان عملی ضابطین اختصاص دارد، افزود: بهبود وضعیت تعاملات و تعلیمات دادسرا جهت انجام کیفی وظایف محوله به ضابطین و بهبود وضعیت کشف جرم، دو هدف مهم سازمان قضایی در افزایش آگاهی و دانش ضابطان بوده است.

این مقام قضایی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره عالی قضایی ویژه ضابطان نظامی گفت: این دوره‌ به مدت سه ماه در سه مرحله علمی، کارورزی و بازدیدهای علمی از سوی دفتر آموزش و پژوهش با حضور 22 نفر از افسران ارشد 7 یگان ارتش و وزارت دفاع برگزار و بیش از 17000 نفر ساعت مباحث علمی و عملی ارائه شد.

پیشگیری از وقوع جرم مهم ترین دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح است - تدوین پیش نویس آئین نامه آموزش ضابطان قضایی توسطسازمان قضایی نیروهای مسلح 

وی برگزاری دوره های عرضی- تخصصی را از دیگر برنامه های سازمان برای ارتقای سطح دانش ضابطین عنوان کرد و افزود: دوره‌های عرضی- تخصصی ویژه فرماندهان و مدیران دوایر بازرسی، حقوقی، قضایی و حفاظت اطلاعات بنا به نیازهای درون‌سازمانی و بخشی یگان‌های نظامی و انتظامی برگزار می‌شود. هر دوره دارای سرفصل‌های خاص خود است که توسط دفتر آموزش و پژوهش سازمان برنامه‌ریزی می‌شود و در سال 1393 سه دوره عرضی و تخصصی در یگان‌های ارتش و وزارت دفاع با حضور 70 نفر برگزار شد که در این دوره‌ها 280 نفر ساعت آموزش ارائه‌ شده است.

صادق منش با اشاره به اختیارات و تکالیف ضابطان قضایی در قانون جدید آئین دادرسی کیفری گفت: قانون جدید آئین دادرسی کیفری بر ضابطه‌مند بودن اختیارات و تکالیف ضابطین قضایی تأکید دارد و از بدو شروع به پیگیری پرونده، یکسری تکالیف قانونی مشخصی را بر عهده ضابطان قرار داده است. همچنین ضابط بودن منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی لازم و دریافت کارت مخصوص شده به همین لحاظ سازمان قضایی نیروهای مسلح بخشی از آموزش‌های خود را در سال 1393 به آشنایی ضابطان با قانون جدید آئین دادرسی کیفری اختصاص داده است.

وی افزود: در همین راستا 304 دوره آموزشی برگزار و بیش از 13 هزار و 600 ضابط با مباحث مرتبط با وظایف خود در قانون مذکور آشنا شدند و 48 هزار 859 نفرساعت آموزش‌های مرتبط با قانون آئین دادرسی کیفری را فراگرفتند و نزدیک به 26 درصد از آموزش‌های ضابطین در سال 93 به آشنایی با این قانون تعلق‌ گرفته است.

هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح ، کمک به اجرای ماموریت ها است - برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح برای آموزش و نظارت بر ضابطان 

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین از تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه آموزش ضابطان قضایی خبر داد و گفت: بر اساس تبصره ماده 604 قانون آیین دادرسی کیفری سازمان قضایی نیروهای مسلح می‌بایست به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ضابطان نظامی، ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، آیین‌نامه اجرایی تهیه و به تصویب رئیس قوه قضائیه برساند.

صادق منش اضافه کرد: به همین منظور گروه پژوهش‌های قضایی سازمان، مطالعاتی را آغاز که مراحل پایانی خود را می‌گذراند و به نظر می‌رسد که قبل از موعد قانونی این آئین‌نامه تنظیم و ابلاغ شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.