×

رییس اسکودا ایجاد شعب تخصصی پولی و بانکی بهتر از تشکیل دادگاه اختصاصی است

رییس اسکودا ایجاد شعب تخصصی پولی و بانکی بهتر از تشکیل دادگاه اختصاصی است

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور (اسکودا) گفت ایجاد شعب تخصصی پولی و بانکی بهتر از تشکیل دادگاه اختصاصی است

رییس-اسکودا-ایجاد-شعب-تخصصی-پولی-و-بانکی-بهتر-از-تشکیل-دادگاه-اختصاصی-است وکیل 

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور (اسکودا) گفت: ایجاد شعب تخصصی پولی و بانکی بهتر از تشکیل دادگاه ( مقالات مرتبط با دادگاه - سوالات مرتبط با دادگاه ) اختصاصی است.

 بسته حقوقی برای کسانی که از مراحل احضار به دادگاه خبر ندارند ، تشریفات ابلاغ قضایی - حکم دادگاه ، آثار و تعاریف - استهمال از دادگاه در چه مواردی موجه بوده و مورد پذیرش دادگاه واقع می شود ؟ - بده بستان های میان دادگاه - صلاحیت دادگاه 

بهمن کشاورز روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا درخصوص تشکیل دادگاه اختصاصی پولی و بانکی، افزود: با ایجاد شعب تخصصی ، بیشتر موافق هستم، چون امکان مانور مدیریتی را هم در مواردی بیشتر می کند.

رییس اسکودا با بیان اینکه در گذشته های تقریبا خیلی دور دادگاهی به نام دادگاه تجارت، البته نه پولی و بانکی در کشور وجود داشت، گفت: ظاهرا هدف و وظیفه این دادگاه رسیدگی به دعاوی تجاری بود.

به گفته وی، احتمالا تحولات زمان و تجربیات باعث شد آن دادگاه حذف شود و به نحوی دادگاه ها نسبت به کل دعاوی ، صلاحیت عام یافتند.

بسته حقوقی برای آنها که راست گویی در محضر دادگاه را جدی نمی گیرند ، شهادت های دردسرساز -  ثبت اثر هنری در دادگاه 

کشاورز با بیان اینکه درحال حاضر، زمان و شرایط بسیار تفاوت دارد ، اظهار داشت: الان بحث تجارت الکترونیک و بحث معاملات بین المللی مبتنی بر ضوابطی غیر از ضوابط تجارت داخلی مطرح است و همچنین طبع جرایم نیز تغییر یافته است .ضمن اینکه این جرایم پیچیدگی های خاص خود را دارد و رسیدگی به این جرایم اطلاعات خاصی را می طلبد.

رییس اسکودا ادامه داد: تصور می کنم تشکیل چنین دادگاهی از برخی جهات مفید باشد، چون هر کار تخصصی دقیق تر از کار غیر تخصصی می تواند باشد؛ همچنانکه در زمینه وکلا در صدد هستیم که وکالت تخصصی شود و اکنون آموزش رشته های خاصی برای وکلا مطرح شده است که بعدا نیز اجرا می شود و بدون اینکه اجباری باشد برای تخصصی شدن وکالت اعمال می شود.

وی اضافه کرد: خواه ناخواه سیر زمان بدینصورت است که قضایا تخصصی و تخصصی تر خواهد شد؛ از این رو شاید نفس عمل تشکیل دادگاه کار خوبی باشد.

ن وکیل دادگستری با بیان اینکه در آیین نامه قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب پیش بینی شده است که رییس قوه قضاییه می تواند حسب مورد دادگاه های ( مقالات مرتبط با دادگاه - سوالات مرتبط با دادگاه ) خاص با تخصص های خاص ایجاد کند، گفت: شاید راه منطقی تر این باشد که همین شعب تخصصی با استفاده از این ضابطه تشکیل شود و هر کاری این دادگاه جدید التاسیس می تواند انجام دهد، این شعب تخصصی نیز انجام دهند.

قانون پولی و بانکی کشور مصوب 1351 - لایحه قانونی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور - اصلاح کلماتی در قانون جدید پولی و بانکی کشور - شورای نگهبان طرح استفساریه قانون پولی و بانکی را مغایر قانون دانست 

کشاورز خاطرنشان کرد: اگر بحث تغییر آیین دادرسی به نوعی در این رابطه مطرح یا قرار باشد ضوابط کاملا ویژه ای در دعاوی مطروحه اعمال شود، بحث دیگری است که به شعبه تخصصی ارتباطی ندارد؛ در اینصورت شاید تشکیل دادگاه اختصاصی لازم باشد؛ اما به طور کلی با اختصاص شعبی به صورت تخصصی به مسایل بیشتر موافق هستم چون امکان مانور مدیریتی را هم در مواردی بیشتر می کند.

منبع : اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.