×

انتقام جویی انگیزه ای برای هتک حیثیت در فضای مجازی

انتقام جویی انگیزه ای برای هتک حیثیت در فضای مجازی

فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی با انتشار اطلاعات شخصی یک شهروند موجب هتک حیثیت وی شده بود، توسط پلیس فتا شهرستان کازرون استان فارس شناسایی و دستگیرشد

انتقام-جویی-انگیزه-ای-برای-هتک-حیثیت-در-فضای-مجازی

فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی با انتشار اطلاعات شخصی یک شهروند موجب هتک حیثیت وی شده بود، توسط پلیس فتا شهرستان "کازرون " استان فارس شناسایی و دستگیرشد.

هزینه سنگین هتک حرمت افراد در قوانین - هتک حیثیت و نشر اکاذیب رایانه ای - توهین و اهانت ، نشر اکاذیب تشویش افکار عمومی هتک حیثیت - هتک حیثیت اینترنتی از روی اعلامیه ترحیم - اعاده حیثیت 

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : فرمانده انتظامی شهرستان " کازرون " با اعلام این خبر گفت ، در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ایجاد یک پروفایل در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به درج اطلاعات شخصی همسرش کرده ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

سرهنگ "مهرداد مشوق " افزود : ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی یک نفر که از آشنایان همسر شاکی بوده را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند .

این مقام مسئول عنوان داشت : متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را هتک حیثیت و انتقام جویی به علت اختلافات قبلی عنوان داشت .

تعرض به حیثیت افراد ممنوع ! - آیا می دانید جرم افتراء چیست و چگونه اعاده حیثیت می شود ؟ - هتک حیثیت همکلاسی در فیسبوک 

فرمانده انتظامی کازرون به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می کنند، هشدار داد: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

منبع : پلیس فتا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.