×

پیش فروش ساختمان فقط از طریق سند رسمی صورت می گیرد

پیش فروش ساختمان فقط از طریق سند رسمی صورت می گیرد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام اجرایی شدن قانون پیش‌فروش ساختمان، از الزامی بودن تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی برای پیش‌فروش ساختمان خبر داد

پیش-فروش-ساختمان-فقط-از-طریق-سند-رسمی-صورت-می-گیرد

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام اجرایی شدن قانون پیش‌فروش ساختمان، از الزامی بودن تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی برای پیش‌فروش ساختمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام اجرایی شدن قانون پیش‌فروش ساختمان، از الزامی بودن تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی برای پیش‌فروش ساختمان خبر داد.

احمد تویسرکانی افزود: یکی از الزامات جدی قانون پیش‌فروش ساختمان با اجرایی شدن آن این است که پیش‌خریداران و پیش‌فروش‌کنندگان مکلف‌اند مطابق ماده 3 قانون قرارداد پیش فروش را نزد دفاتر اسناد رسمی و با درج در سند مالکیت تنظیم کنند.

معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: خوشبختانه قانون پیش‌فروش ساختمان در مجلس تصویب شد و هم اکنون به‌شکل جامع اجرایی شده است. به‌موجب ماده 23 این قانون، پیش‌فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی موجب تعقیب کیفری خواهد بود.

تویسرکانی اظهار داشت: در گذشته متأسفانه در پیش‌فروش ساختمان در کشور گرفتار بحران و مشکلات زیادی شدیم و در مقاطعی برخی شرکت‌ها و اشخاص یک ساختمان را به چند نفر پیش‌فروش می‌کردند و کلاهبرداری زیادی در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: هم‌اکنون شیوه و فرم قراردادهای مربوط در سیستم ثبت الکترونیکی اسناد نیز بارگذاری و در تمامی دفاتر اسناد رسمی کشور اجرایی شده است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.