×

اقدامات اساسی برای جلوگیری از ورود افراد به زندان انجام شود

اقدامات اساسی برای جلوگیری از ورود افراد به زندان انجام شود

معاون ستاد دیه کشور از وجود 8 هزار و 100 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کشور خبر داد

اقدامات-اساسی-برای-جلوگیری-از-ورود-افراد-به-زندان-انجام-شود وکیل 

معاون ستاد دیه کشور از وجود 8 هزار و 100 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های کشور خبر داد.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان  

محمدعلی ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون یک هزار و 33 نفر بر اثر تصادف، 295 نفر بابت دیه حوادث کارگاهی و 4 هزار و 500 نفر نیز برای چک‌های غیر کلاهبرداری در زندان به‌سر می‌برند.

وی با اشاره به زندانی بودن یک هزار و 833 نفر در زندان به‌منظور عدم توانایی در پرداخت مهریه، افزود: 450 نفر نیز برای عدم پرداخت نفقه زندانی شده‌اند.

ساری خاطرنشان کرد: در مجموع 7 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مورد نیاز است.

وی ادامه داد: با گذشت شاکیان اگر 3 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار وجود داشته باشد، همه زندانیان جرائم غیر عمد کشور آزاد خواهند شد.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - شرایط و ضوابط مرخصی 15 روزه به زندانیان به مناسبت لیالی قدر 

ساری با بیان این که مقرر است 254 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شود، عنوان کرد: اکنون در برخی از استان های کشور همانند بوشهر این جشن در 27 شهر آن برگزار شده و امیدواریم کمک های مناسبی جمع آوری شود.

وی با اشاره به برپایی 183 جشن گلریزان طی سال گذشته در کشور، گفت: در مجموع 330 میلیارد ریال کمک در این جشن‌ها جمع آوری شد.

ساری با بیان این که طی سال‌های گذشته 8 هزار و 600 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سطح کشور آزاد شدند، افزود: این در حالیست که اکنون بیش از 8 هزار نفر در زندان به سر می برند؛ بنابراین باید اقدامات اساسی به منظور جلوگیری از ورود افراد به زندان انجام دهیم.

وی با اشاره به این که قانون اجباری شخص ثالث با 61 ماده اکنون در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: امیدواریم با تصویب این قانون تعداد زندانیان بر اثر تصادف کاهش یابد.

بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود

ساری با ذکر این که در سال های گذشته ورودی زندان های کشور بر اثر تصادف روزانه 55 نفر بود، افزود: اکنون این شاخص به یک تا یک و نیم نفر کاهش یافته است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.