×

آیین نامه نقل و انتقال وکلای عضو کانون مرکز تبعیضی را ایجاد نکرده است

آیین نامه نقل و انتقال وکلای عضو کانون مرکز تبعیضی را ایجاد نکرده است

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز توضیحاتی را پیرامون آئین‌نامه «نقل و انتقالات وکلای عضو کانون وکلای دادگستری مرکز» ارایه داد

آیین-نامه-نقل-و-انتقال-وکلای-عضو-کانون-مرکز-تبعیضی-را-ایجاد-نکرده-است

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز توضیحاتی را پیرامون آئین‌نامه «نقل و انتقالات وکلای عضو کانون وکلای دادگستری مرکز» ارایه داد.

آئین نامه نقل و انتقالات وکلای عضو کانون وکلای دادگستری مرکز - بیانیه کانون وکلای دادگستری مرکز درباره مذاکرات لوزان - قانون تشکیل صندوق تعاون وکلا و تامین هزینه های کانون وکلای دادگستری - خبرنامه کانون وکلای دادگستری مرکز - مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز

علی نجفی‌توانا، اظهار کرد: تعیین تعداد کارآموزان و توزیع جغرافیایی آنان بر اساس تصمیمی است که در یک هیات سه نفره متشکل از روسای کل دادگستری، دادگاه انقلاب و کانون وکلای دادگستری انجام می شود. بر اساس آن با لحاظ استان های تحت پوشش کانون مرکز، توزیع جغرافیایی کسانی که توفیق ورود به کانون وکلا را پیدا کرده و به کسوت وکالت در می آیند، انجام می شود.

وی ادامه داد: معمولا برای تهران یک پنجم، یک چهارم یا یک سوم قبول شدگان با عنایت به نیازی که داریم تعیین می شوند و بقیه کارآموزان با توجه به نمره ای که تحصیل کرده اند، به شهرستان های تحت پوشش کانون مرکز به عنوان محل کارآموزی و اشتغال اعزام می‌شوند.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: با توجه به شرایطی که عزیزان ما به عنوان کارآموز یا وکیل در طول دوره های مربوطه خواهند داشت ضوابطی پیش بینی شده که بر اساس آن امکان انتقال موقت یا دایم آنها تحت شرایطی انجام می شود. اگر شخصی ازدواج کند یا به دلیل بیماری یا به دلیل اشتغال والدین‌شان به وکالت، در صورت قبول شدن در دوره کارشناسی ارشد یا دکترا می توانند درخواست انتقال کنند که معمولا در اینگونه موارد بعد از احراز شرایط با بررسی‌هایی که توسط کمیسیون نقل و انتقال به عمل می آید، به ترتیب نسبت به انجام تشریفات انتقال آنها اقدام می شود.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ - استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی 

نجفی توانا افزود: در غیر این صورت اساسا انتقال ممنوع است مگر تحت شرایط خاصی که مستند به تقاضا باشد و نوبت رعایت شود که در نوبت مقرر کمیسیون نقل و انتقال نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام می کند و معمولا تعداد اندکی از خیل عظیم متقاضیان به کانون مرکز در تهران و شهرستان های اطراف یا به مرکز استان ها منتقل می شوند.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز یادآور شد: اگر قرار باشد که ما تمام متقاضیان را به تهران یا به مرکز شهرستان ها منتقل کنیم با به هم خوردن توزیع جغرافیایی اولا عدالت جغرافیایی به هم می خورد، ثانیا مردم در مناطق محروم نیاز به وکیل دارند و ثالثا به هر کیفیت ورود به حرفه وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) هم در امتحان ورودی و هم در محل جغرافیایی نوعی رقابت است؛ بنابراین ما در این زمینه چاره ای جز اطاعت از ضوابط نخواهیم داشت و هیچ گونه تبعیضی اعمال نمی شود.

نجفی توانا افزود: البته افرادی هستند که وکیل اند یا کارآموز ولی علاقمندند که مجددا به دلیل دوری شهرستان ها با مطالعه و تحقیق و بررسی قوانین، مجددا در آزمون وکالت شرکت کنند که این افراد هم در صورت قبولی با توجه به حد نصاب نمره منتقل می شوند و مشغول به کارآموزی یا اشتغال به وکالت در محل خواهند شد.

نجفی‌توانا درباره آیین نامه نقل و انتقالات وکلای عضو کانون مرکز مبنی بر اینکه اگر فرزند وکیل متوفی در زمان فوت پدر لااقل دانشجوی حقوق باشد حق استفاده از امتیاز انتقال به محل اشتغال پدر یا مادر را دارد، گفت: در یکی از مواد این آیین نامه این تغییرات اعمال شده است. در حرفه وکالت معمولا اکثر وکلا در زمان حیات، فرزندانشان به حرفه وکالت اشتغال می ورزند و در صورتی که علاقمند باشند حتی ممکن است به عنوان همکار پدر با والدین خود همکاری کنند که گاهی اوقات والدین به دلایل مختلف فوت می کنند و فرزند دانشجویی دارند که حقوق می خواند. در این زمان سابقه و موقعیت شغلی پدر و حتی شرایط محل سکونت و محل استقرار دفتر وکالت والدین می تواند بستری را فراهم کند که فرزند متوقفی بتواند از موقعیت حرفه‌ای والدین خود استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه این آیین نامه شامل کارآموزان وکالتی که والدین شان وکیل‌اند و فوت کرده اند، نیز می شود، گفت: اگر در زمان حیات والدین فرزندی در آزمون ورودی وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) قبول شود و یا به شغل وکالت اشتغال داشته باشد می تواند به عنوان یک امتیاز به محل کار والدین خود منتقل شوند. ما در جلسه هیات مدیره با مذاکراتی که انجام دادیم توانستیم با اکثریت آرا این موضوع را تصویب کنیم.

استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

نجفی توانا یادآور شد: ناگفته نماند که ما این گونه امتیازات را برای بسیاری از افراد در مشاغل مختلف داریم حتی خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در مواردی بدون کنکور وارد دانشگاه می شوند یا از سهمیه استفاده می کنند بنابراین فکر نمی کنم آیین نامه نقل و انتقالات وکلای عضو کانون وکلای دادگستری مرکز تبعیضی را ایجاد کرده باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.