×

قاچاق مواد مخدر و اقامت اتباع خارجی در کرمان مشکل ساز شده است

قاچاق مواد مخدر و اقامت اتباع خارجی در کرمان مشکل ساز شده است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت استان کرمان به لحاظ گستردگی و پهناور بودن و تنوع اقلیمی، قومی و فرهنگی محرومیت جدی عمده مناطق استان و هم مرزی با استان سیستان و بلوچستان و مشکلات ناشی از کشورهای همسایه شرقی کشور از جمله ورود و اقامت اتباع این کشورها و قاچاق مواد مخدر و نظایر اینها مشکلات و پیچیدگی های منحصر‌به‌فردی دارد

قاچاق-مواد-مخدر-و-اقامت-اتباع-خارجی-در-کرمان-مشکل-ساز-شده-است

 رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان به لحاظ گستردگی و پهناور بودن و تنوع اقلیمی، قومی و فرهنگی  محرومیت جدی عمده مناطق استان و هم مرزی با استان سیستان و بلوچستان و مشکلات ناشی از کشورهای همسایه شرقی کشور از جمله ورود و اقامت اتباع این کشورها و قاچاق مواد مخدر و نظایر اینها مشکلات و پیچیدگی های منحصر‌به‌فردی دارد.

آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها 

یدالله موحد با تاکید بر اینکه تحقق عدالت الکترونیکی و مکانیزه شدن فرآیندهای دادرسی از اهداف مهم قوه قضاییه است، اظهار کرد: در سنوات قبل جایگاه استان کرمان در میان سایر استان‌ها مطلوب نبود، بلکه استان در ردیف‌های پایین جدول رده‌بندی قرار داشت؛ اما همت و تلاش همکاران قضایی و اداری این جایگاه را به رتبه سوم ارتقا داد و همچنان در این زمینه تلاش می‌کنند.  وی بیان کرد: در اواسط سال 1393 برنامه ریزی کوتاه مدت و فوق العاده ای از سوی همکاران قضایی صورت گرفت و از مجموع 430 هزار پرونده ورودی به بخش‌های مختلف دادگستری استان توانستیم در مجموع قریب به 8هزار پرونده را کاهش داده و 13 هزار پرونده را نیز در اجرای احکام اعم از کیفری و مدنی مختومه کنیم.

موحد ادامه داد: در سال گذشته نه تنها شاهد افزایش سنواتی در موجودی‌های دادگستری استان نبودیم بلکه با کاهش5 درصد آن مواجه شدیم.

خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود -  عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر

 امنیت استان کرمان مطلوب است

 رییس کل دادگستری استان کرمان امنیت موجود در استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌ها و تدابیری توسط مراجع امنیتی، اطلاعاتی و قضایی در دستور کار است که قاطعانه، با سرعت و شدت با اخلال‌گران امنیت برخورد شود و البته همین اقدامات باعث شده تا امنیت استان نسبت به گذشته ارتقا یافته رو به بهبود باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بستر امنی برای همه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه‌ ای در سراسر استان فراهم است.   موحد تصریح کرد: از حیث قضایی نیز به رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها در مناطق محروم و دور افتاده استان، همکاران مسئولانه شبانه روز با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت ها سعی دارند خدمات قضایی مطلوبی را به مردم ارائه دهند.   رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به برنامه‌های آتی دادگستری کرمان افزود: جذب 20 قاضی جدید و برنامه‌ریزی و جلب موافقت مدیران ارشد قوه قضائیه برای بومی گزینی و اقدامات لازم در این زمینه از جمله برنامه‌های در دست اقدام دادگستری استان کرمان است.  موحد اظهار کرد: افتتاح و بهره برداری از ساختمان جدید دادگستری جیرفت، پیگیری تکمیل پروژه‌های ساختمان دادگستری کوهبنان که در شرف بهره برداری و دادسرای سیرجان که در حال تکمیل است و افتتاح دادگاه عمومی شهرستان فاریاب و احداث ساختمان جدید برای دادگستری شهر بابک در دستور کار و در حال پیگیری است. رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: پیگیری و اختصاص 15 هکتار زمین از مجموعه اراضی کانون اصلاح و تربیت برای احداث مجموعه آموزشی فرهنگی و رفاهی از جمله اقداماتی است که در یک سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. این مقام قضایی در ادامه گفت: چابک سازی مراجع قضایی برای دستیابی به بهره‌مندی از سرعت، دقت و صحت در رسیدگی به دعاوی و پرونده‌های موجود و انتظام بخشی عادلانه در دادرسی‌ها و در فعالیت همه فعالان حوزه قضا  محور برنامه ها و اهداف دستگاه قضایی استان است.  وی خاطر نشان کرد: دادگستری استان کرمان در سالیان متمادی با پدیده پیچیده تورم دعاوی جزایی و حقوقی با موضوعات متنوع و حجم سنگینی از مراجعه مردمی مواجه است و تبعات منفی ناشی از این تورم از جمله اطاله دادرسی، کاهش کیفیت دادرسی ها و فرسایش توان فکری و جسمی منابع انسانی دامن قوه‌قضاییه را گرفته است. رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه افزایش اعتماد جامعه به دستگاه قضایی به طور جدی مورد توجه است، گفت: دستیابی به این هدف مهم و اساسی به عنوان بزرگترین سرمایه مستلزم این است که کارایی و اثربخشی واحدهای قضایی افزایش یافته و دسترسی مردم به عدالت در مرافعات و دعاوی آنان از جهات مختلف تسهیل شود.

 نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر 

وی افزود: از سوی دیگر، سالم سازی رفتارهای سازمانی و توجه به کرامت و حیثیت مراجعان و رعایت حقوق شهروندی تاثیر بسزایی در ارتقاء رضایت مندی عمومی دارد که مدیران قضایی در سطوح مختلف و دستگاههای نظارتی درون سازمانی این امور مهم را در کانون توجه خود قرار داده اند و با بازرسی های پنهان و پیدا ملاقات های مستمر و شنیدن اظهارات و انتظارات مردم و اقدام برای رفع آسیب های موجود تلاش می کنند.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: در سال جاری توسط حوزه‌های قضایی، برنامه‌ای تدوین و اهدافی برای پایان سال تعریف شده است که محور این برنامه‌ها سرعت در رسیدگی و جلوگیری از انباشتگی پرونده‌ها در شعب دادسرا، محاکم و اجرای احکام است. وی ادامه داد: دادگستری استان کرمان زمینه‌های لازم برای اجرای صحیح قانون آیین دادرسی کیفری جدید، فعال سازی تشکیلات جدید محاکم کیفری، توسعه ساختارهای قضایی را فراهم می‌کند. وی یادآور شد: از سوی دیگر برنامه ریزی، هماهنگی و انجام اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات پایان سال از اهم اولویت های دستگاه قضایی استان است.

موحد گفت: همدلی و هم زبانی با دولت و مردم و تحقق این راهبرد کلان نظام که با تدبیر مقام معظم رهبری تعیین و تعریف شده است، به طور جدی تعقیب و همواره تلاش می شود که دادگستری استان کرمان به سهم خودش این شعار را عملیاتی سازد.

بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد 

 اقامت اتباع خارجی و قاچاق مواد مخدر مشکلات کرمانی ها

نماینده ارشد قوه قضائیه در استان کرمان گفت: استان کرمان به لحاظ گستردگی و پهناور بودن و تنوع اقلیمی، قومی و فرهنگی، محرومیت جدی عمده مناطق استان و هم مرزی با استان سیستان و بلوچستان و مشکلات ناشی از کشورهای همسایه شرقی کشور از جمله ورود و اقامت اتباع این کشورها و قاچاق مواد مخدر و نظایر اینها مشکلات و پیچیدگی های منحصر به فردی دارد.  وی بیان کرد: امکانات از حیث منابع انسانی و مالی پاسخگوی حجم بالای نیازها و اقتضائات استان کرمان نیست بنابراین  مدیریت قضایی استان هم با این چالش جدی مواجه است که در برخی مناطق از حداقل امکانات بهروری صورت گیرد و امور مردم در پاسخگویی به نیازهای قضایی جامعه ساماندهی شود. وی تصریح کرد: برنامه‌ها و اقدامات قوه قضاییه در استان و رویکرد مدیریت دادگستری استان توسعه عدالت و ارائه خدمات قضایی به آحاد مردم در همه مناطق استان است و طبیعی است ترمیم و تکمیل خدمات و رساندن آنها به حد مطلوب زمانبر و محتاج مساعدت کشور است.

 موحد در پایان خاطرنشان کرد: شیرین ترین موضوع در یک جامعه اجرای عدالت در همه زمینه‌هاست و مهمترین آن اجرای عدالت قضایی است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.