×

گزارش دومین جلسه دادگاه پرونده اختلاس از شهرداری اراک-متهم مدعی شد برخورد صورت گرفته در شهرداری یک برخورد سیاسی است

گزارش دومین جلسه دادگاه پرونده اختلاس از شهرداری اراک-متهم مدعی شد برخورد صورت گرفته در شهرداری یک برخورد سیاسی است

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در شهرداری اراک در شعبه 105 دادگاه جزایی این شهر برگزار شد

گزارش-دومین-جلسه-دادگاه-پرونده-اختلاس-از-شهرداری-اراک-متهم-مدعی-شد-برخورد-صورت-گرفته-در-شهرداری-یک-برخورد-سیاسی-است وکیل 

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در شهرداری اراک در شعبه 105 دادگاه جزایی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی، در دومین روز از این دادگاه قاضی پرونده در ابتدا به اظهارات متهم ردیف اول «م.الف» در بازجویی و قسم خوردن وی اشاره کرد و این متهم بار دیگر در جایگاه حاضر شد و باز همان حرف‌های قبل خود را تکرار کرد و مدعی شد: اظهاراتی را که در هنگام بازجویی از من گرفته شده را قبول ندارم زیرا من عین الفاظی را که خود بازجو گفته بود، نوشته بودم.

قاضی عبدالهی اظهارکرد: 190 میلیون تومان به عنوان قرض به آقای «م.م» داده‌اید، این اقدام طی چند مرحله و به چه صورت انجام پذیرفته است؟

«م.الف» در پاسخ گفت: طی دو مرحله، یکبار در منزل و یکبار در محل کارشان، به آقای«م.م» گفته‌ام که این پول مسجد است که گفت پول را بر می‌گردانم.

در ادامه این دادگاه، قاضی پرونده اتهامات آقای «م.م» را اخذ رشوه به مبلغ 689 میلیون تومان و پذیرش نفوذ به خلاف حق و مقررات قانونی عنوان کرد و خطاب به متهم گفت: دفاعیات خود را بفرمایید و آیا این اتهامات را قبول دارید؟ و اگر قبول ندارید وارد توضیحات شوید.

این متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: هنگامی که در بازداشت بودم خیلی راحت اسامی ما در رسانه‌ها منتشر شد و اتهامات چند صد میلیاردی به ما زده شد و امروز در محضر مردم کیفرخواست قرائت شد و این اتهامات به 680 میلیون تومان کاهش یافت که این موضوع را به فال نیک گرفتم که از شعاع چند صد میلیاردی عبور کردیم و به مبلغ پایین‌تری بنا به کیفر خواست رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: کیفرخواستی که براساس اظهارات دیگران گفته شده است را برعلیه خودم قبول ندارم.

این متهم تصریح کرد: کذب بودن ادعاهای کسانی که بدون محاکمه در مجامع عمومی ما را متهم کردند، افشاء شد.

«م.م» عنوان کرد: شش ماه است که خود و خانواده‌ام سکوت کرده‌ایم و دوستان و مسوولان مدام تاکید به سکوت کرده‌اند اما چرا سکوت کنیم؟ ما اگر تخلفی را هم صورت داده‌ایم که باید در محضر خدا و در محضر قانون پاسخ گو باشیم چه اشکالی دارد که دوستان حرف‌های ما را بشنوند؟ من تا به امروز با هیچ رسانه‌ای صحبت نکردم و مطالبی را که بابتش آزار دیده‌ام و شش ماه است روی دل خودم و خانواده‌ام مانده است را امروز می‌گویم.

وی به سابقه فعالیت خود در عرصه‌های مختلف کاری و دارایی‌های شخصی خود اشاره کرد و گفت: این ارقام میلیونی که دوستان به آن اشاره دارند باید در جایی موجود باشد، هر آنچه که به نام من و به نام خانواده من کشف کرده‌اند متعلق به دولت می‌دانم و خودم هم دربست در خدمت شما هستم.

«م.م» ادامه داد: اگر سکوت کنم جفای بزرگی در حق خون شهدا که برای حفظ نظام تلاش کرده‌اند انجام داده و اگر حرف نزنم حق آنها را پایمال کرده‌ام.

وی افزود: تمام کارکنان شهرداری اراک در طول شبانه روز برای زنده نگه داشتن این شهر تلاش کردند و امروز می‌بینیم تمام این زحمات و تلاش‌ها تبدیل به یک شبکه فساد می‌شود در حالی که واقعا این‌طور نیست. ترازوی عدالت دو کفه دارد، هیچ کس معصوم نیست به جز ائمه(ع) چرا اعمال مثبت یک خانواده بزرگ زحمتکش را که در راستای تغییر و تحول در این شهر انجام شده نادیده گرفته می شود. اگر تخلفی هم انجام گرفته است باید رسیدگی شود ولی زحمات شبانه روزی کارکنان شهرداری را نباید نادیده گرفت.

متهم گفت: چرا زحمات یک خانواده دو هزار و 500 نفره را که به گمان دوست و دشمن همه تلاش‌شان بر این بوده که محیط خوبی را برای مردم اراک فراهم کنند زیر سوال برده و از این مجموعه به شبکه فساد تعبیر شود؟

وی اظهار کرد: استعفایی که از من گرفته شده در زمان بازداشتگاه از من اخذ شده و یکی از دلایلی که من استعفا کردم این بود که من نگرانی در خصوص وجود مدرکی علیه خودم در شهرداری نداشتم که نگران استعفا باشم. ولی استعفای من در بازداشتگاه انفرادی انجام گرفت و این استعفا را قبول ندارم.

وی گفت: من امانت دار مردم شهر اراک بوده‌ام و هیچ گونه تخلفی نکرده‌ام، هیچ گونه اختلاسی در شهرداری نکرده‌ و هیچ رشوه‌ای را در شهرداری دریافت نکرده‌ام و هیچ وقت به رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم و نمایندگان آنها در شورای شهر و شهرداری خیانت نکرده‌ام، ریالی نیز در حساب‌های شهرداری تخلف صورت نگرفته که قطعا دوستان کنترل و بررسی کرده‌اند.

«م.م» افزود: ارتباطات شخصی نباید باعث شود که اگر یک رابطه مالی بین کسانی وجود داشته باشد به عنوان رشوه از آن یاد شود زیرا که رشوه مصداق دریافت و پرداخت می‌خواهد که من یکی یکی به شما توضیح می دهم و ادله قانونی آن را برای شما بازگو می‌کنم.

وی گفت: کسانی که این‌همه شایعه برای خود و خانواده‌ام درست کرده‌اند را به عدل الهی واگذار می‌کنم، چطور می‌شود تخلف سه‌هزار میلیارد تومانی در این کشور اتفاق می‌افتد و هنوز هیچ کدام از ما اسامی آنها را نمی‌دانیم و دستگاه قضا هم فقط حرف اول اسامی را عنوان می‌کند ولی نام من و آقای «م.الف» و دیگران بلافاصله بعد از بازداشت در تمام سایت‌های کشور منعکس می‌شود. این اطلاعات و این ارقام میلیاردی را چه کسانی از کجا آورده‌اند و بازگو می‌کنند؟

متهم افزود: مگر حساب خانم بنده حسابی است که بتوان کتمانش کرد، نام خانم بنده را همه می‌دانند؛ می‌توانند پرینت حسابش را از بانک بگیرند.

وی اضافه کرد: من هیچ گونه تخلفی در شهرداری نکرده‌ام و خدا را شاکر و سپاسگذارم که درخصوص دوره کاری من در شهرداری ممیزی انجام شود؛ مشخص می‌شود که نسبت به دوره های دیگر پاک ترین دوره کاری را در شهرداری داریم.

«و.م» مدعی شد: برخورد صورت گرفته در شهرداری یک برخورد کاملا سیاسی است که برای برخورد با مدیریت بومی استان صورت گرفته است.

قاضی دادگاه عنوان کرد: جلسه دادگاه است و همه باید بپذیریم که بعضی چیزها لازمه دفاع و برخی دیگر زائد هستند.

عبدالهی افزود: صحبت‌های آقای «م.م» در خصوص خدمات شهرداری بر ماپوشیده نیست، ما از زحمات همه همکاران در این بخش قدردانی می‌کنیم.

قاضی ادامه داد: قطعا امکان صورت گرفتن تخلف وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد و درخواست می‌کنم از محدوده خارج نشوید.

«م.م» در بخش دیگری از اظهارات خود به بررسی اتهامات وارده در خصوص گرمابه بهره‌مند آقای «الف»، ملک خانم «م.الف»، واگذاری هتل خیبر، پاسا‍ژ خانبلوکی و چند مورد دیگر اشاره و آنها را بازگو کرد.

قاضی گفت: مطالبی که اینجا گفتید با مطالبی که در بازجویی گفتید برابر است؟

متهم گفت: بله.

به گزارش ایسنا، در اامه اعلام شد که وکیل متهم «م.م» به دلیل کمبود وقت چهارشنبه اظهارات خود را در دفاع از موکلش بیان خواهد کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.