×

35 درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی را زنان تشکیل می دهد

35 درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی را زنان تشکیل می دهد

مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده سازمان تامین اجتماعی گفت 20 درصد از بیمه شدگان اصلی و 35 درصد مستمری بگیران در سازمان تامین اجتماعی را بانوان تشکیل می دهند

35-درصد-مستمری-بگیران-تامین-اجتماعی-را-زنان-تشکیل-می-دهد وکیل 

 مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده سازمان تامین اجتماعی گفت: 20 درصد از بیمه شدگان اصلی و 35 درصد مستمری بگیران در سازمان تأمین اجتماعی را بانوان تشکیل می دهند.

اساسنامه سازمان تامین اجتماعی - نحوه محاسبه مستمری از کار افتادگی در قانون تامین اجتماعی - جزییات اصلاحات و تغییرات پیش نویس قانون تامین اجتماعی - بررسی قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با پیمانکاران 

به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، شیرین فرهادی همزمان به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود: براساس آمار بیش از دو میلیون مستمری بگیر اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که 35 درصد آن را بانوان و 65 درصد دیگر را مردان تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: بیمه زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان خانه دار، تداوم پرداخت مستمری به بازماندگان زن پس از ازدواج مجدد از جمله خدمات سازمان تامین اجتماعی به زنان است که پشتیبان و استحکام بخش بنیاد خانواده است.

فرهادی افزود: بانوان شاغل در سازمان تأمین اجتماعی با توجه به مسوولیت بزرگی که در عرصه خانوادگی برعهده دارند، در میدان کار و تلاش سازمان نیز همدوش تمامی کارکنان این نهاد مردمی و همراستا با سیاست های مدبرانه و امیدبخش مدیران ارشد سازمان به ایفای نقش می پردازند.

درخواست ابطال مصوبه 25 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی رد شد - جزئیاتی از پرداخت مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی 

وی با اشاره به نامگذاری سومین روز از هفته تامین اجتماعی تحت عنوان «تامین اجتماعی، زنان و کرامت خانواده» گفت: هرگونه تهدیدی علیه امنیت روانی جامعه، در حقیقت تهدید علیه سلامت و امنیت عمومی آن است.

مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ناامنی های دیگر تا زمانی که به ناامنی روانی منجر نشده باشد، چندان تهدیدکننده نیست، افزود: جامعه ای که امنیت روانی دارد، توان برخورد با ناامنی های دیگر را دارد اما چنانچه امنیت روانی نباشد، هیچگونه بهره ای از این امنیت ها برده نمی شود.

فرهادی تصریح کرد: زنان نیمی از پیکره جامعه هستند و چنانچه خود امنیت و سلامت روانی داشته باشند، آن را به اعضای خانواده نیز منتقل می کنند.

ابطال بخشنامه سازمان تامین اجتماعی در مورد کیفیت محاسبه مستمری بازنشستگی بیمه شدگان

براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی، 40 میلیون و 291 هزار و 694 نفر از هموطنان از خدمات این سازمان بهره مند هستند که 13 میلیون و 344 هزار نفر بیمه شده اصلی ، 21 میلیون و 766 هزار نفر بیمه شده تبعه و بیش از پنج میلیون نفر نیز مستمری بگیر هستند.

از 19 تا 25 خرداد ماه هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.