×

قضات باید بحران ها را مدیریت کنند

قضات باید بحران ها را مدیریت کنند

مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی استان ایلام برگزار شد

قضات-باید-بحران-ها-را-مدیریت-کنند وکیل 

مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی استان ایلام برگزار شد.

اعتبار علم قاضی در شمار ادله اثباتی - استقلال قاضی در آئین دادرسی - چرا باید قاضی مستقل باشد ؟ - در کشور ما هیچ قاضی برای صدور حکم از بالا دستور نمی گیرد 

 محمود صفری معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به اوصاف قاضی در اسلام گفت: امام علی(ع) به مالک اشتر می فرمایند اگر قرار است که داوری انتخاب شود بایستی از بین بهترین افراد برگزیده شود تا به اندک فهمی اکتفا نکند و از مراجعات مکرر به ستوه نیاید.

وی افزود: بر اساس همین توصیه امام(ع) قضات نباید جنجال آفرین باشند بلکه بحران‌ها را باید مدیریت کنند و از همه شکیباتر باشند.

صفری با بیان این که قاضی خوب از تعریف و تمجید دیگران دچار غرور نمی شود، گفت: قضات با اصحاب دعوا به طور مساوی رفتار کنند و در صورت روشن شدن حق، محکم و استوار پای آن بایستند و با استدلال حکم کرده تا محل اعتماد مردم باشند.

صفری در بخش دیگری از صحبت هایش از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح درخواست کرد که با توجه به اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری و جایگاه خاص ضابطین در این قانون، آموزش کارکنان را جدی گرفته و اهتمام بیشتری در این زمینه بورزند.

قاضی نباید به مشکلات مردم بی تفاوت باشد - استقلال قضایی و نقش آن در اجرای صحیح عدالت 

وی با تشکر از زحمات فریدون شرفیانی، بهرام عظیمی را به عنوان دادستان نظامی جدید ایلام معرفی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در ابتدای این مراسم، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ایلام گفت: سازمان قضایی ضمن برخورد با جرایم نظامیان همواره در راستای تقویت و دفاع از نیروهای مسلح گام برداشته و این امر باعث شده که تعامل مناسبی فیمابین به وجود آید.

علم قاضی در قانون مجازات اسلامی 

حجت الاسلام دینی گفت: امنیت که یکی از نعمت های بزرگ خداوند است توسط نیروهای مسلح مقتدر در کشور ایجاد شده و ملت ما باید زحمات نیروهای مسلح را ارج نهد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.