×

مدیرعامل ستاد دیه مهریه های سنگین آسیب های اجتماعی زیادی ایجاد کرده است

مدیرعامل ستاد دیه مهریه های سنگین آسیب های اجتماعی زیادی ایجاد کرده است

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت تعیین مهریه های سنگین به عنوان یک معضل خانمان سوز، فرهنگ غلط و آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه ایجاد کرده است که تبعات سنگینی به همراه دارد

مدیرعامل-ستاد-دیه-مهریه-های-سنگین-آسیب-های-اجتماعی-زیادی-ایجاد-کرده-است

 مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: تعیین مهریه های ( مقالات مرتبط با مهریه - سوالات مرتبط با مهریه ) سنگین به عنوان یک معضل خانمان سوز، فرهنگ غلط و آسیب های اجتماعی زیادی در جامعه ایجاد کرده است که تبعات سنگینی به همراه دارد.

کسر نفقه از حقوق زوج برای زوجه ، پرداخت قیمت سکه های مهریه با نرخ روز - مهریه را هم دادند هم گرفتند - راه حل هایی برای طلاق و مهریه - مهریه یا حکم جلب شوهر ؟ - میزان مهریه در صورت فوت زوج یا زوجه در دوران نامزدی - عندالمطالبه یا عندالاستطاعه ، کدام به نفع من است ؟ - مهریه عندالاستطاعه - بررسی شرایط عندالاستطاعه در مهریه - عندالاستطاعه بودن مهریه به جامعه تحمیل شد -  تقویم مهریه به نرخ روز - راهکار ثبت اموال غیرمنقول به عنوان مهریه

به گزارش ایرنا سیداسدالله جولایی دوشنبه شب در آیین گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خوزستان در منطقه بوستان اهواز، ماه رمضان را فرصتی مناسب برای کارهای خیر بخصوص کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دانست و گفت: آزادسازی زندانیان دربند یکی از بزرگترین باقیات الصالحاتی است که در این ماه مبارک می توان انجام داد.

وی افزود: ستاد دیه در ماه رمضان برای برگزاری 260 گلریزان در سراسر کشور تدابیری اندیشیده بود که تاکنون 240 جشن را برگزار کرده ایم.

مدیر عامل ستاد دیه کشور، اظهارداشت: خوزستان استانی است که مردمانش در هشت سال دفاع مقدس بنا به فرمایش امام (ره) دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند و رشادت های مردم این خطه به تمامی استان های کشور ثابت شده است.

نکاتی در رابطه با مهریه - دادخواست کاهش اقساط مهریه - تعدیل اقساط مهریه -  شرایط پذیرش اعسار از پرداخت مهریه - مهریه های نامتعارف - راهکارهای دریافت مهریه و اثبات اجرت المثل - دعوای متقابل در مطالبه مهریه - راهکار کاهش زندانیان مهریه - انواع مهریه - چگونگی وصول مهریه از طریق اجرای ثبت و اعسار شوهر - نظریه های مشورتی در رابطه با مهریه 110 سکه 

وی ادامه داد: دراین 25 سالی که ستاد دیه کشور با همت شهید لاجوردی تاسیس شده است تاکنون بیش از 85 هزار نفر با حمایت های خیران از زندان آزاد شده اند.

جولایی با بیان این که اتفاقاتی نظیر تصادفات ممکن است برای هر فرد به وجود آید افزود: اتفاقاتی نظیر تصادفات و چک های برگشتی ممکن است برای یک کارگر ساده و یا یک مقام رده بالای دولتی رخ دهد ولی این نیکوکاران هستند که با در نظر گرفتن این چالش های اجتماعی و اقتصادی گامی موثر در جهت بازگشت این زندانیان به کانون گرم خانواده بر می دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه مهریه های نامعقول اکنون برای خیلی از خانواده ها به عنوان یک معضل اجتماعی مشکلات فراوانی را به وجود آورده است و یک فرهنگ غلط است که در بین برخی اقشار جامعه رواج یافته است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: انتظار می رود شورای فرهنگی هر استان در این زمینه فرهنگ سازی کرده و این فرهنگ غلط را که در بین برخی اقشار جامعه به عنوان یک معضل خانمانسوز ایجاد شده است، از بین ببرند.

تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟ - جرایم غیرعمد با آموزش کاهش می یابد - اجرای احکام در جرایم غیرعمد 

وی به آزادسازی هشت هزارو 498 نفر زندانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای آزادسازی این تعداد زندانی مبلغی معادل 725 میلیارد تومان نیاز بود که با همت هیات امنای ستاد دیه، شورای حل اختلاف و مسوولان زندان ها و مددکاران نیکوکار موفق شدیم 300 میلیون تومان از این مبلغ را گذشت بگیریم و باقی آن را نیز تامین کرده و زندانیان جرایم غیر عمد را از بند رها کردیم.

جولایی با بیان این که تنها سازمانی هستیم که بیش از همه بانکداری اسلامی را به مرحله اجرا درآوردیم گفت: باتوجه به تفاهمنامه ای که با سازمان اقتصادی کشور و بانک تجارت داشتیم با اعطای تسهیلات بدون سود و کارمزد به مددجویان توانستیم خیلی از زندانیان را آزاد کنیم.

زندانیان جرایم غیرعمد را دریابیم 

وی ادامه داد: در سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب مبلغی معادل 150 میلیون تومان، از سوی رییس جمهور 140 میلیون تومان و از سوی روسای دو قوه دیگر نیز هر یک 50 میلیون تومان به ستاد دیه کشور کمک شد که جا دارد از این اقدام شایسته تقدیر ویژه به عمل آوریم.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.