×

هزینه روزانه هر زندانی 30 هزار تومان است

هزینه روزانه هر زندانی 30 هزار تومان است

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد و گفت بایستی در جهت توانمندسازی خانواده‌های زندانیان گام بر داشت

هزینه-روزانه-هر-زندانی-30-هزار-تومان-است وکیل 

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضرورت مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد و گفت: بایستی در جهت توانمندسازی خانواده‌های زندانیان گام بر داشت.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان 

 منطقه کویر، یدالله موحد در جشن بزرگ گلریزان حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، اظهار کرد: در استان کرمان 350خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان نیازمند قرار گرفته‌اند و به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: این روزها به برکت خون شهداء والامقام هسته‌ای و همت و ایستادگی ملت ایران و تلاش دولت مردان و درایت و رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، شاهد سرافرازی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل دنیای استکبار هستیم.

این مقام قضایی استان کرمان با بیان اینکه در کل کشور قریب به 220هزار نفر زندانی وجود دارد، افزود: در استان کرمان نیز قریب به 13هزار زندانی در حال تحمل حبس هستند.

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان 

موحد در ادامه با اشاره به آیه 274 سوره مبارکه بقره گفت: این آیه در باب انفاق نازل شده و با توجه به این آیه، کسانی که از اموالشان شب و روز به صورت پنهان و آشکار انفاق می‌کنند نزد خداوند پاداش خواهند داشت و در آخرت حزن و اندوه و واهمه‌ای نخواهند داشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان گفت: با توجه به اینکه بارها تکرار شده است که زندان مثل یک داروی تلخ است، ما مجبوریم که برای امنیت و آسایش عمومی و اجرای عدالت از این داروی تلخ در جامعه استفاده کنیم؛ اما باید بدانیم که اگر مصرف داروی تلخ زیاد باشد باعث مسمومیت خواهد شد، بنابراین زندان نیز باید در حد لزوم استفاده شود و استفاده از مجازات حبس در حد لزوم مورد تاکید است.

وی یکی از اقشار نیازمند جامعه را خانواده زندانیان عنوان کرد و گفت: این قشر کسانی هستند که سرپرست خانواده‌شان در زندان بوده و از حضور سرپرست خانواده در زندگی محرومند و با مشکلات اقتصادی، اجتماعی خاصی در جامعه روبرو هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: خانواده زندانیان مثل اشخاصی هستند که در حال غرق بوده و فریاد آن‌ها را باید شنید و به آن ها کمک کرد و حیات دوباره به آن‌ها بخشید.

وی ادامه داد: قریب به سه هزار نفر زندانی داریم که فقیر و مستحق بوده و خانواده‌های آن‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستند؛ اما متاسفانه تنها 350 خانوار را در حال حاضر تحت حمایت داریم که امیدواریم با کمک خیرین و مردم توانمند جامعه بتوانیم این تعداد را افزایش دهیم و ذخیره‌ای برای دنیا و آخرتمان به جای بگذاریم.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان با اشاره به اینکه برای نگهداری هر زندانی 30 هزار تومان در هر روز از بیت المال هزینه می‌شود، گفت: بیشترین مشکلات گریبانگیر خانواده زندانیان است و نه زندانی و این قشر بسیار آسیب پذیر است چرا که سرپرستی در خانواده وجود ندارد و اگر به این قشر کمک نشود افراد مجرم آن‌ها را به سمت بیراهه خواهند کشاند.

موحد گفت: زندان در طول ادوار تاریخ در دنیا وجود داشته است اما متاسفانه استفاده بیش از حد از زندان برای برخی جرائم اوضاع وخیمی را در جامعه ما به وجود آورده است و بیش از 70 درصد زندانیان ما عائله دارند و سرپرست خانواده هستند و همین امر مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی در ادامه بیان کرد: خانواده زندانیان نیازمند مشکلاتی دارند که باید به این مشکلات طبق فرمایش مقام معظم رهبری رسیدگی کرد و این خانواده‌ها را مورد حمایت قرار داد.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود 

نگاه جامعه، نگاه مناسبی به خانواده زندانیان نیست

این مسئول قضائی تصریح کرد: بحث خانواده نیازمند زندانیان تبدیل به قصه‌ای پرغصه شده و مهم‌تر از همه اینکه نگاه جامعه نیز نگاه مناسبی به این قشر نیست و بایستی قضات، مجموعه‌های امنیتی و انتظامی و جامعه در جهت تغییر این نگاه که زندان مجازات بسیار بدی است و تبعات ناخوشایندی برای فرد زندانی، جامعه و خانواده‌اش بر جای می‌گذارد، گام بر دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: کمکی که از طرف دولت و انجمن به این خانواده می‌شود بسیار ناچیز است و گره‌ای بزرگ از مشکلات آن‌ها باز نمی‌کند و باید این واقعیت‌ها را پذیرفت و دانست که شرایط اقتصادی و ... آن‌ها را به طرف زندان سوق داده است و به عنوان مجرم خطرناک در زندان به سر می‌برند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.