×

تدین قضات نسبت به اعمال مجازات های جایگزین تشویق شوند

تدین قضات نسبت به اعمال مجازات های جایگزین تشویق شوند

یک وکیل دادگستری گفت که باید دوره‌های آموزشی را در مورد مجازات‌های جایگزین حبس برای قضات در نظر گیریم و آن‌ها را نسبت به اعمال اینگونه مجازات‌ها تشویق کنیم

تدین-قضات-نسبت-به-اعمال-مجازات-های-جایگزین-تشویق-شوند

یک وکیل دادگستری گفت که باید دوره‌های آموزشی را در مورد مجازات های جایگزین حبس برای قضات در نظر گیریم و آن‌ها را نسبت به اعمال اینگونه مجازات‌ها تشویق کنیم.

تهدید به مجازات حبس مؤثرتر از اعمال حبس است - حبس تعزیری - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - توقیف و حبس غیرقانونی - مجازات های جایگزین چیست و شامل حال چه کسانی می شود ؟ - نقش کمرنگ مجازات های اجتماعی جایگزین زندان در قوانین - اعمال مجازات های  جایگزین به جای حبس -  عدالت ترمیمی جایگزین مناسبی برای مجازات های حبس 

عباس تدین ، با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه بر کاهش حبس های غیرضروری از طریق اعمال مجازات های جایگزین حبس گفت: این موضوع چندین سال است که قبل از اصلاح قانون مجازات اسلامی، تحت عنوان مجازات‌های اجتماعی مطرح بود که در قانون مجازات اسلامی، بخشی را تحت عنوان مجازات‌های جایگزین حبس پیش‌بینی کردند که در این بخش راهکارهای اجرای این نوع مجازات‌ها و جرایمی که مشمول آن می‌شود ذکر شده است.

وی ادامه داد: در قانون جدید مجازات اسلامی موضوع مجازات‌های جایگزین پیش بینی شده اما بحث اصلی آموزش قضات است؛ یعنی نحوه اعمال این مجازات‌ها و تغییر نگرش قضات نسبت به این موضوع است تا قضات به سمت مجازات‌های جایگزین بروند.

تسریع در کاهش مجازات حبس با اصلاح قوانین - حبس الکترونیکی ، از ابداعات قانون جدید مجازات اسلامی - قانون مجازات اسلامی از حذف سنگسار تا مجازات جایگزین حبس - حبس و ایام قابل احتساب در سوابق محکومیتی 

تدین با تاکید بر اینکه باید دوره‌های آموزشی برای قضات گذاشته شود تا قضات با مجازات های جایگزین و نحوه اجرای آن‌ها آشنا شوند، گفت: ما باید نگرش قضات را از بحث حبس دور کنیم.

این حقوقدان با بیان اینکه با توجه به تراکم زندان‌ها و هزینه‌هایی که بر بودجه عمومی تحمیل می‌کند، حبس زدایی در سراسر دنیا مطرح است، اظهار کرد: استفاده از نهادهای ارفاغی مناسب که بتواند از آثار تکرار جرم جلوگیری کند در همه جای دنیا مطرح است و آن‌ها به سمت مجازات های جایگزین حبس رفته‌اند. با این وجود محکوم‌علیه از جامعه دور نمی شود و در نهاد خانواده حضور دارد و ارتباطش با خانواده و جامعه قطع نمی شود.

اما و اگرهای مجازات حبس - حقی به نام حبس - قانون ومجازات های جایگزین حبس - تبدیل تبعید به جزای نقدی یا حبس و شرایط آن - ضرورتهای به کارگیری مجازاتهای جایگزین حبس 

تدین افزود: با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس آثار منفی که مجازات‌های حبس به دنبال دارد، کاهش می یابد؛ زیرا گاهی عنوان می‌شود زندان مدرسه جرم است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.