×

سوادآموزی زندانیان گامی در راستای تقویت سلامت اجتماعی جامعه

سوادآموزی زندانیان گامی در راستای تقویت سلامت اجتماعی جامعه

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحقیقات گسترده در دنیا نشان می‌دهد ادامه تحصیل و سوادآموزی می‌تواند در کاهش تخلفات موثر باشد، گفت با تفاهم نامه اخیر خود با سازمان‌ها زندان‌ها و تلاش در جهت سواد آموزی زندانیان سعی می‌کنیم سلامت اجتماعی جامعه را تقویت کنیم

سوادآموزی-زندانیان-گامی-در-راستای-تقویت-سلامت-اجتماعی-جامعه وکیل 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحقیقات گسترده در دنیا نشان می‌دهد ادامه تحصیل و سوادآموزی می‌تواند در کاهش تخلفات موثر باشد، گفت: با تفاهم نامه اخیر خود با سازمان‌ها زندانها و تلاش در جهت سواد آموزی زندانیان سعی می‌کنیم سلامت اجتماعی جامعه را تقویت کنیم.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - هزینه روزانه هر زندانی 30 هزار تومان است

دکتر علی اصغر فانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان زندان‌ها، با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی به زندانی‌ها باید نسبت به سایر کشورها متفاوت باشد، اظهار کرد: ما باید به دنبال اصلاح رفتار زندانیان باشیم. یکی از حلقه‌هایی که می‌تواند در این خصوص موثر باشد تعلیم و تربیت و نقشی است که آموزش و پرورش می‌تواند ایفا کند.

وی ادامه داد: تلاش ما در این تفاهم نامه این بوده است که تا جایی که می‌توانیم در راستای ادامه تحصیل و رسیدگی به خانواده زندانیان در ابعاد تربیتی و مشاوره‌ای و پرکردن اوقات فراغت زندانیان گام‌هایی برداریم.

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان - تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟ 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این کار کمک می‌کند تا زندانیان به جامعه برگردند و به سرمایه‌ای برای کشور تبدیل شوند، گفت: آموزش و پرورش در دولت یازدهم سیاست توسعه مشارکت‌ها را دنبال می‌کند و امروز بیست و دومین تفاهم نامه ما با دستگاه‌های مختلف امضا شد که گامی در جهت توسعه مشارکت‌هاست.

فانی با بیان اینکه تحقیقات گسترده در دنیا نشان می‌دهد ادامه تحصیل و سواد می‌تواند در کاهش تخلفات موثر باشد گفت: با این تفاهم نامه و تلاش در جهت سواد آموزی زندانیان سعی می‌کنیم سلامت اجتماعی جامعه را تقویت کنیم.

وی همچنین به حرفه آموزی زندانیان اشاره و عنوان کرد: در آموزش‌های بلند مدت، کار دانش و فنی و حرفه‌ای و در آموزش‌های کوتاه مدت سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند اقدام کند.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود 

وزیر آموزش و پرورش افزود: فرزندان زندانیان نیز نیاز به دریافت مشاوره‌های تربیتی، درسی و آموزشی دارند و معاونت پرورشی این وزارتخانه بحث مشاوره‌ها را دنبال می‌کند. ما همه امکانات خود را به کار می گیریم و امیدواریم با مساعدت سازمان زندان‌ها این افراد به جامعه بازگردند و عنصری مفید باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.