×

کشاورز استقلال کانون ها تا زمانی که محقق نشود، تکراری نیست

کشاورز استقلال کانون ها تا زمانی که محقق نشود، تکراری نیست

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادکستری ایران (اسکودا) گفت کانون‌های وکلا بدون استقلال از جوهر و ذات خود خالی می‌شوند و به طور طبیعی حق مردم نیز مخدوش می شود

کشاورز-استقلال-کانون-ها-تا-زمانی-که-محقق-نشود،-تکراری-نیست وکیل 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادکستری ایران (اسکودا) گفت: کانون‌های وکلا بدون استقلال از جوهر و ذات خود خالی می‌شوند و به طور طبیعی حق مردم نیز مخدوش می شود.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

 بهمن کشاورز طی سخنانی در همایش استقلال حرفه وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) و کانون‌های وکلا از منظر بین المللی گفت: تا زمانی که استقلال کانون‌ها که موجد و ضامن بقای استقلال و آزادگی وکیل است به معنی واقعی و به طور کامل در جامعه ای محقق نشود نه تکراری خواهد بود و نه موجب ملال.

وی ادامه داد: به‌رغم تلاش های بسیار این استقلال در کشور و نظام حقوقی ما هنوز مساله است و حتی در خصوص تعریف آن، بین کانون های وکلا و برخی مسئولان نظام قضایی وحدت نظر وجود ندارد. هر چند که این موضوع در بسیاری از کشورها حل شده و اگر به مقررات و اسناد بین المللی ناظر به موضوع مراجعه شود روشن خواهد شد که در تعریف استقلال ابهامی وجود ندارد و صرفا تفسیر به رای است که باعث دست نیافتن ما به تعریف درست و روشن می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را تلاشی برای دست یافتن به قدر متقین آنچه در نظام های حقوقی دیگر در این خصوص وجود دارد، است.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

کشاورز تصریح کرد: امید است این اقدام آغاز حرکتی باشد که کانون های وکلای جمهوری اسلامی ایران را از نظر استقلال به همگان در دیگر کشورها و جوامع پیوند دهد یا نزدیک کند.

کشاورز در این مراسم، درگذشت دکتر فرض پور ماچیانی را به جامعه حقوقی کشور تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش، پیام مارک استیون الیس مدیر اجرایی کانون بین‌المللی وکلای دادگستری در همایش قرائت شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.