راه شکایت از خودروسازان هموار شد
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو از تشکیل هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایت مصرفکنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ( مقالات مرتبط با خودرو - سوالات مرتبط با خودرو ) از تشکیل "هیات حل اختلاف" برای رسیدگی به شکایت مصرفکنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو خبر داد.
تصویبنامه راجع به ورود خودروهای توایدی توسط شرکتهای خودروسازی داخلی - ممنوع المعامله و مسدود الحساب شدن یک شرکت خودروساز داخلی - روند قانونی نقل و انتقل مالکیت خودرو - نقل و انتقال سند مالکیت خودرو فقط در صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است
عباسعلی غیاثی در گفتوگو با (ایسنا)، اظهار کرد: براساس تبصره یک ماده 63 اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، هیات حل اختلاف برای رسیدگی به شکایات و موارد نارضایتی مشتریان از خدمات عرضهکنندگان خودرو در کشور تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه این هیات به پروندههای ارجاعی از سوی واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدگی میکند، خاطرنشان کرد: کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط، کارشناس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و نماینده عرضهکننده خودرو، اعضای سه نفره این هیات هستند و ریاست آن نیز با کارشناس رسمی دادگستری است.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: این انجمن نیز به عنوان دبیر هیات حل اختلاف تعیین شده و براساس شیوهنامه ابلاغ شده از سوی اداره کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هماهنگیهای لازم را برای تشکیل جلسات و امور اداری و قانونی این هیات انجام میدهد.
وی افزود: در این زمینه پرونده مشتریان ناراضی از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات حل احتلاف ارسال میشود و این هیات موظف است ظرف 20 روز از زمان دریافت و ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و کتبا اعلام رای کند که در این زمینه نیز ملاک رای، نظر اکثریت اعضای هیات است.
نپرداختن مالیات نقل و انتقال خودرو از مصادیق دفاع از حقوق عامه نیست - انتقال خودرو ، در مراکز تعویض پلاک یا دفاتر اسناد رسمی - نقل و انتقال خودرو در آیینه قانون - کانون سردفتران اعلام کرد : تعویض پلاک و فروش خودرو فقط با سند رسمی - نقل و انتقال وکالتی خودرو ممنوع
غیاثی با بیان اینکه اگر طرفین اختلاف به رای صادره هیات اعتراضی نداشته باشند، رای صادره ظرف مدت 10 روز اجرایی میشود، تصریح کرد: اما در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رای صادره، آنها 20 روز فرصت دارند تا ضمن اعتراض به رای موضوع را در دادگاه صالحه پیگیری کنند و دادگاه نیز باید موضوع را خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه رسیدگی و صدور رای کند. این رای قطعی بوده و از طریق واحد اجرای احکام شعبه صادرکننده رای، اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو ( مقالات مرتبط با خودرو - سوالات مرتبط با خودرو ) هماکنون در هیات دولت در دست بررسی است. البته برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرفکنندگان و با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تصمیم گرفته شد تا زمان تصویب اصلاحیه، جلسات هیات حل اختلاف مطابق با متن پیشنویس این قانون تشکیل و به پروندههای مربوطه رسیدگی کند.
تعویض پلاک باید با بنچاق دفاتر اسناد رسمی باشد - افزایش تعرفه شماره گذاری خودروها - تغییرات جدید در قانون معاینه فنی خودروها
دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو خاطرنشان کرد: مشتریان و مصرفکنندگان خودروهای داخلی و خارجی میتوانند موارد شکایت و نارضایتی خود از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را به واحد رسیدگی به شکایات وزارت صنعت یا سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانی ارائه کنند. پرونده این شکایات از طریق وزارت صنعت به هیاتهای حل اختلاف ارجاع شده و ظرف 20 روز رسیدگی و صدور رای خواهد شد.
یک حقوقدان برجام اعتبار خود را از قطعانامه شورای امنیت می گیرد لزوم عذرخواهی فابیوس و پرداخت غرامت به بیماران هموفیلی