×

داوودی نگرانی وکلا در مورد ادغام کانون وکلا با مرکز مشاوران به حق است

داوودی نگرانی وکلا در مورد ادغام کانون وکلا با مرکز مشاوران به حق است

یک وکیل دادگستری با اشاره به موضوع ادغام کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه گفت جامعه وکلای دادگستری در این زمینه نگرانی‌هایی دارد که این نگرانی ها به‌حق است

داوودی-نگرانی-وکلا-در-مورد-ادغام-کانون-وکلا-با-مرکز-مشاوران-به-حق-است

یک وکیل دادگستری با اشاره به موضوع ادغام کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه گفت: جامعه وکلای دادگستری در این زمینه نگرانی‌هایی دارد که این نگرانی ها به‌حق است.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت - میزان دستمزد وکیل 

امیرسالار داوودی، با بیان این مطلب اظهار کرد: جامعه وکلای دادگستری در این زمینه نگرانی‌هایی دارد که این نگرانی ها به‌حق است؛ زیرا برخی از این نگرانی ها مربوط به بحث استقلال کانون وکلای دادگستری و نهاد صنفی وکالت  ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) است.

وی با بیان اینکه برخی دیگر از نگرانی ها مربوط به اموال کانون وکلاست که مشخص نیست در صورت ادغام این نهاد دیرپا تکلیف این اموال چه می شود؟ ادامه داد: ما صندوق کارگشایی وکلای دادگستری را داریم که از دهه 50 تاسیس شده و وکلای دادگستری هر سه ماه حق بیمه را پرداخت می کنند، در صورت ادغام مشخص نیست تکلیف این مبلغ عظیم چه می شود؟ آیا قرار است افرادی که هیچ نقشی در آن نداشته اند در این اموال سهیم شوند.

داوودی با اشاره به اینکه مخالفت‌ها در زمینه ادغام این دو نهاد به معنای این نیست که ما قرار است در مقابل قانون بایستیم بلکه موضوع ادغام اگر در قالب قانون پیش بینی شود وکلا مکلف به تمکین آن هستند، گفت: این مخالفت ها نباید به مخالفت های کور تبدیل شود؛ چرا که اخیرا در محافل حقوقی مخالفت های کور با مقوله ادغام این دو نهاد مطرح بود، در صورتی که مخالفت زمانی موثر است که توام با پیشنهاد و راهکار مشخص باشد.

 وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ - مرکز امور مشاوران قوه قضاییه و اصرار بر قانونگریزی - تشریح دلایل هفتگانه غیرقانونی بودن جذب مشاوران حقوقی قوه قضائیه 

این وکیل دادگستری معتقد است: باید تکلیف مرکز مشاوران قوه قضاییه مشخص شود زیرا از یک مقطعی به بعد این مرکز به صورت غیرقانونی اقدام به جذب وکیل کرده است.

داوودی با اشاره به اینکه اگر قرار است ادغام مرکز مشاوران و کانون وکلای دادگستری در یک پروسه مورد تصویب قرار گیرد، ما ناچاریم که به عنوان افراد متمدن در مقابل آن یک رویکرد منطقی داشته باشیم و نمی‌توانیم مبادرت به مخالفت های کور کنیم، گفت: بهتر است که در فرآیند این ادغام نظارت کنیم تا اتفاقات بدتر- مانند از دست رفتن استقلال وکالت- رخ ندهد.

وی یادآور شد: از آنجا که وکلای کانون مرکز باید مراحل طولانی را طی کنند تا بتوانند پروانه پایه یک بگیرند باید مشخص شود که آیا این سخت گیری‌ها در مورد وکلای مرکز مشاوران قوه قضاییه صورت گرفته است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.