×

تاکید احمدی بر ضرورت بازنگری در روند صدور قرارهای بازداشت

تاکید احمدی بر ضرورت بازنگری در روند صدور قرارهای بازداشت

یک وکیل دادگستری با اشاره به حجم زیاد زندانیان تحت قرار بازداشت بر ضرورت انجام یک بازنگری در روند صدور این قرارها تاکید کرد

تاکید-احمدی-بر-ضرورت-بازنگری-در-روند-صدور-قرارهای-بازداشت وکیل 

یک وکیل دادگستری با اشاره به حجم زیاد زندانیان تحت قرار بازداشت بر ضرورت انجام یک بازنگری در روند صدور این قرارها تاکید کرد.

بحثی پیرامون توقیف احتیاطی یا قرار بازداشت متهم و آثار آن - درباره حق اعتراض متهم و قرار بازداشت چه می دانید ؟ - قرار بازداشت موقت در حقوق کیفری ایران - بایدها و نبایدهای بازداشت موقت - لزوم صدور قرار بازداشت موقت در صورت جرح با چاقو - اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت - تحلیل و تفسیر قرار بازداشت موقت اجباری - در چه صورت قاضی اقدام به صدور قرار بازداشت موقت می کند ؟ 

نعمت احمدی، درباره ضرورت کاهش تعداد زندانیان که چندی پیش مورد تاکید رییس قوه قضاییه قرار گرفت، اظهار کرد: یک نوع از زندانیان، زندانیان تحت قرار هستند که جمعیت زیادی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه قضات دادسرا به جای این‌که در موارد خاص و استثنایی از اهرم زندان استفاده کنند، ابتدائاً از همین اهرم استفاده می‌کنند.

این وکیل دادگستری در ادامه چنین مطرح کرد: ده‌ها پرونده را دیده‌ام که در آن‌ها فرد به دلیل عجز از تودیع وثیقه یا معرفی کفیل بازداشت شده‌ است، اما وقتی از متهم می‌پرسیم، می‌گوید سند همراه من بود اما کسی چیزی نگفت و من را به زندان فرستادند.

اما و اگرهای بازداشت موقت - قرار بازداشت موقت ( به خاطر سرقت های متعدد ) - تشریح مزایای قرار بازداشت موقت - بحثی پیرامون توقیف احتیاطی با قرار بازداشت متهم و آثار آن - آیا حق اعتراض به قرار بازداشت موقت وجود دارد ؟ 

احمدی افزود: اگر ریاست محترم قوه قضاییه به پرونده‌های کیفری نگاه کنند می‌بینند افراد بی‌جهت چندین روز در کلانتری و زندان بازداشت می‌شوند.

احمدی معتقد است که در صورت کم کردن تعداد زندانیان ناشی از عدم تامین وثیقه یا معرفی کفیل از تعداد کل زندانیان، آمار کلی زندانیان تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

این وکیل دادگستری با انتقاد از ماده 134 قانون مجازات اسلامی گفت: طبق این ماده هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم باشد، مجازات هریک بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی تعیین و اشد آن‌ها اجرا می‌شود که این برخلاف سیاست حبس‌زدایی است.

بازداشت موقت ، بیم ها و امیدها ، چالشها و راهکارها -1 - بازداشت موقت ، بیم ها و امیدها ، چالشها و راهکارها -2 - بحثی پیرامون توقیف احتیاطی یا قرار بازداشت متهم و آثار آن - نکات ریز و درشت پیرامون قرار بازداشت موقت 

احمدی همچنین با انتقاد از نحوه رسیدگی به جرایم مواد مخدر گفت: تقریبا همه متهمان در جرایم مواد مخدر بازداشت می‌شوند که این آمار زندانیان را بالا می‌برد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.