×

تشکیل مراکز مشاوره در استانها زیر نظر معاون پیشگیری از وقوع جرم

تشکیل مراکز مشاوره در استانها زیر نظر معاون پیشگیری از وقوع جرم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت مراکز مشاوره زیر نظر این معاونت در هر استان تشکیل می‌شود محمدباقر الفت در گفت‌وگو با ایرنا افزود دستورالعمل چگونگی کار و فعالیت در مراکز مشاوره با 60 ماده و با همکاری دستگاه های مختلف و مراکز علمی تهیه شده است

تشکیل-مراکز-مشاوره-در-استانها-زیر-نظر-معاون-پیشگیری-از-وقوع-جرم وکیل 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مراکز مشاوره زیر نظر این معاونت در هر استان تشکیل می‌شود. محمدباقر الفت در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دستورالعمل چگونگی کار و فعالیت در مراکز مشاوره با 60 ماده و با همکاری دستگاه های مختلف و مراکز علمی تهیه شده است.

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - نقشه برداری جرم - توصیف جرم -  مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه 

وی با بیان اینکه این دستورالعمل با همکاری مستقیم معاونت پیشگیری و مرکز مشاوران قوه قضاییه به صورت مشترک صورت گرفته است، ادامه داد: آیین نامه‌ها نیز تدوین شده و کار به انتها رسیده است؛ دستورالعمل را برای گرفتن تایید و امضای نهایی برای رییس قوه قضاییه ارسال کردیم که امیدواریم در چند روز آینده این دستورالعمل به همه دادگستری‌های استان‌های کشور برای اجرا ابلاغ شود.

الفت در پاسخ به این سوال که آیا این دفاتر مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده تشکیل می شود، یا نه، اظهار کرد: تلاشمان براین است فاصله فیزیکی بین دادگاه‌ها و ساختمان‌ها و مراکز مشاوره نباشد و یا اینکه این فاصله تا آنجا که ممکن است کم باشد؛ اما واقعیت این است ساختمان‌هایی که در سطح کشور داریم برای ایجاد مراکز مشاوره مناسب نیست و کسانی که متقاضی برپایی مراکز مشاوره هستند باید نسبت به تهیه یک ساختمان مناسب اقدام کنند. به گفته وی، در دستورالعمل پیش بینی شده که چگونه فرد نیازمند مشاوره از دادگاه به آن مرکز مشاوره ارجاع و در آن مراکز چه فعالیتی انجام شود و سپس به دادگاه برگردد.

گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی -  اصل قانونی بودن جرم و مجازات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره هزینه مشاوره گفت: به طور قطع دریافت کنندگان خدمات مشاوره باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند اما سعی کردیم این ارقام را تعدیل کنیم و حتی تدابیری اتخاذ شد تا افراد کم‌بضاعت و بی‌بضاعت دچار مشکل مالی نشوند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.