×

دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای داگستری مرکز با علی لاریجانی

دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای داگستری مرکز با علی لاریجانی

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و جمعی از اعضای هیات مدیره کانون به همراه رییس اتحادیه کانون‌های وکلاء با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند

دیدار-اعضای-هیات-مدیره-کانون-وکلای-داگستری-مرکز-با-علی-لاریجانی وکیل 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و جمعی از اعضای هیات مدیره کانون به همراه رییس اتحادیه کانون‌های وکلاء با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آئین نامه نقل و انتقالات وکلای عضو کانون وکلای دادگستری مرکز - بیانیه کانون وکلای دادگستری مرکز درباره مذاکرات لوزان - قانون تشکیل صندوق تعاون وکلا و تامین هزینه های کانون وکلای دادگستری - خبرنامه کانون وکلای دادگستری مرکز - مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز

علی نجفی‌توانا رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در ابتدای این دیدار به بیان تاریخچه مختصری از تشکیل و فعالیت صدساله کانون وکلا پرداخت.

وی با اشاره به بررسی لایحه جامع وکالت در کمیسیون قضایی مجلس به ضرورت حفظ استقلال نهاد وکالت و تأثیر عمیق آن در توسعه عدالت تاکید کرد و در ادامه با اشاره به ترکیب جمعیتی وکلای دادگستری و پایبندی جامعه وکالت به اصول قانون اساسی کشور، کسانی را که سعی می کنند با ایجاد ذهنیت منفی نقض استقلال نهاد وکالت را توجیه کنند به دقت و توجه بیشتر به مصالح کشور توصیه کرد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز آمادگی این نهاد را برای توسعه همکاری های تخصصی در حوزه تقنینی اعلام و پیشنهاد کرد تا از توان تخصصی وکلا در بررسی و تنظیم طرح های قانونی استفاده شود.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت - میزان دستمزد وکیل 

نجفی‌توانا سپس به بحث تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری پرداخت و این تبصره را به دلیل ایجاد تبعیض و رانت میان وکلا و محدود کردن اختیار انتخاب وکیل از سوی متهم مورد انتقاد قرار داد و از ر ئیس مجلس شورای اسلامی خواست با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهت اصلاح این تبصره اقدام کنند.

در ادامه، بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان ایرادات قانونی تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی کیفری، این قانون را از جهات دیگر قانونی مفید و مناسب دانست و پیشنهاد کرد: برای حل ایراد تبصره ماده 48 به جای تعیین لیستی از وکلاء توسط رئیس قوه قضائیه، فهرست تمامی وکلای عضو کانون ها را بعنوان وکلای مجاز اعلام و النهایه وکلایی را که دارای سابقه انتظامی یا کیفری می باشند از این لیست خارج کنند.

وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ - مرکز امور مشاوران قوه قضاییه و اصرار بر قانونگریزی - تشریح دلایل هفتگانه غیرقانونی بودن جذب مشاوران حقوقی قوه قضائیه 

در ادامه نشست سایر اعضای هیات مدیره کانون مرکز نقطه نظرات خود را به طور اختصار به استحضار رئیس مجلس رساندند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.