×

اجرای طرح مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج

اجرای طرح مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در پیشگیری از معلولیت به عنوان اثر بخش ترین حمایت اجتماعی محسوب می شود

اجرای-طرح-مشاوره-ژنتیک-قبل-از-ازدواج

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) در پیشگیری از معلولیت به عنوان اثر بخش ترین حمایت اجتماعی محسوب می شود .

تشریح مسئولیت های بانک اطلاعات ژنتیک ، تخصصی شدن شناسایی محکومان کیفری از طریق بانک محقق می شود - شناسنامه ژنتیک - ثبت تمام مردم ایران در بانک ژنتیک - کاهش جرم و جنایات با تهیه شناسنامه ژنتیک - بانک ژنتیک ابزار پیشگیری از وقوع جرم است - بانک اطلاعات ژنتیک تجهیز شده اند 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارتخانه مزبور ، احمد میدری اظهار داشت : معلولان در همه کشورها از جمله ایران به منزله فقیرترین فقرا به حساب می آیند بدین معنی که در بین گروه های فقیر، شدت فقر دسته ای که فقرای معلولند، بیشتر است.

وی ادامه داد، چنانچه خانواده ای دارای معلول باشد احتمال فقیرشدنش افزایش پیدا می کند و به همین دلیل در حوزه حمایت های اجتماعی گفته می شود که دولت ها و خیرین حوزه حمایت های اجتماعی باید تلاش خود را صرف جلوگیری از معلولیت انجام دهند .

 سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران - بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج -  ازدواج در ایران و فرانسه -  آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ 

این مقام وزارت تعاون خاطر نشان کرد : طی سالهای گذشته برای جلوگیری از معلولیت های ژنتیک و به ویژه در سال 93 اقدامات خوبی در کشور انجام شد .

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: سال گذشته در چهار شهرستان طرح مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اجرایی شد و امیدواریم در نیمه دوم امسال نیز در تمامی استانها این طرح پیاده شود تا در هر شهرستان مشاوره ژنتیک به شکل بخشی از فرآیند ثبت ازدواج به مورد اجرا درآید.

میدری تصریح کرد : شهرستانهایی که دارای مراکز مشاوره ژنتیک و فرهنگ مراجعه به این مراکز وجود دارد، این طرح اجرایی شده و پیشگیری های خوبی از تولد کودکان معلول صورت گرفته است .

وی خاطر نشان ساخت : با آزمایشات ژنتیک در کشور از تولد 511 نفر کودک معلول جلوگیری به عمل آورد .

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : درخواست ما در حوزه رفاه و اجتماعی این است که تمام خیرینی که دوست دارند یاور گروه های کم درآمد جامعه باشند منابع خود را در اختیار مشاوره ها و آزمایش های ژنتیک و یا مددکاران اجتماعی قرار دهند که مردم را به سمت مشاوره های ژنتیک و سقط درمانی هدایت می کنند .

ازدواج سفید یا سیاه زیستن - ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند - افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ - آمار ازدواج

وی افزود : دولت یازدهم در سال 93 اقدام مهمی را در چهار شهر کشور انجام داد و انتظار می رود در سال جاری در تمام استان های کشور این کار صورت گیرد ، اما به دلیل محدودیت های منابع مالی دولتی کمک خیرین در این حوزه می تواند در کاهش معلولیت های مادرزادی نقشی مهمی ایفا کند .

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.