×

ضرورت توجه سازندگان شهرهای جدید به پیشگیری از وقوع جرم

ضرورت توجه سازندگان شهرهای جدید به پیشگیری از وقوع جرم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه سازندگان شهرهای جدید در ابتدا باید به موضوع پیشگیری از وقوع جرم در این شهرها توجه کنند

ضرورت-توجه-سازندگان-شهرهای-جدید-به-پیشگیری-از-وقوع-جرم

معاون  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه سازندگان شهرهای جدید در ابتدا باید به موضوع پیشگیری از وقوع جرم در این شهرها توجه کنند، گفت: نباید انتظار این باشد که قوه قضاییه به جای دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش در این شهرها ورود کرده و اقدامات عملیاتی پیشگیرانه انجام دهد.

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - نقشه برداری جرم - توصیف جرم -  مبنای جرم انگاری 

محمدباقر الفت با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در شهرهای جدید، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در این شهرها به عهده سازمان مسکن، نیروی انتظامی و شهرداری‌هاست.

وی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه سازندگان شهرهای جدید باید قبل از ساخت و یا اسکان جمعیت در این‌ شهرها به موضوع پیشگیری توجه کنند، گفت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بتوان بر اساس این برنامه‌ریزی، آسیب‌های اجتماعی در شهرهای جدید را کاهش داد.

گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی -  اصل قانونی بودن جرم و مجازات

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: قوه قضاییه وظیفه پیشگیری در شهرهای جدید را به صورت عملی در دستور کار ندارد و در این خصوص فقط می‌تواند محوریت و مرجعیت در تولید فکر و برنامه باشد و هماهنگی برای ایجاد برنامه‌های پیشگیرانه را با باید دستگاه‌های متولی انجام دهند.

الفت گفت: نباید انتظار این باشد که قوه قضاییه به جای دستگاه‌های متولی از جمله آموزش و پرورش در این شهرها ورود کند و کارهای عملیاتی در خصوص اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.

آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه 

وی با اشاره به ماده 211 قانون برنامه توسعه پنجم که مرجعیت برنامه‌های پیشگرانه را به عهده قوه قضاییه گذاشته است، افزود: در خصوص آموزش‌های همگانی ما تلاش داریم که وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهیم؛ اما اقدامات عملیاتی در وظیفه ما نیست. به عنوان مثال در خصوص روشنایی معابر در شهرها که یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی است، ادارات برق و وزارت مسکن وظیفه دارند که البته در این خصوص جلساتی برگزار کرده‌ایم و به طور قطع مصوبات آن را دنبال می‌کنیم.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.