×

کار کارشناس دادگستری از قاضی دشوارتر است

کار کارشناس دادگستری از قاضی دشوارتر است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت کار کارشناس دادگستری از قاضی دشوارتر است

کار-کارشناس-دادگستری-از-قاضی-دشوارتر-است وکیل 

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: کار کارشناس دادگستری از قاضی دشوارتر است.

کارشناس رسمی دادگستری - اطلاعیه مرکز امور مشاوران حقوقی ، وکلاء و کارشناسان قوه قضاییه در خصوص برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1393 - اعلام نتایج آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه - آزمون کارشناسان رسمی دادگستری برگزار شد 

 دکتر محمدرضا عدالتخواه در مراسم ادای سوگند 35 نفر از کارشناسان رسمی دادگستری استان که در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت رای و نظر کارشناس خاطرنشان کرد: کار کارشناس از قاضی سختر است، چرا که او با مراجعه به بستر آنچه اتفاق افتاده و با ارائه نظر خود مبنای حکم را برای قاضی مهیا می سازد و قاضی حکم خود را بر اساس رای او صادر می کند، بنابراین نظر او باید ابهام را برطرف سازد و به شیوه ای عمل کند که هیچ جریانی نتواند او را از ارائه نظر درست منحرف سازد.

عدالتخواه خاطرنشان کرد: تاکید ما همواره به ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی است و اگر با وجود آنها پرونده ای به کارشناسان خبره ارجاع داده شود تخلف محسوب می شود.

کانون کارشناسان رسمی ، جزو خانواده دستگاه قضایی است - اصلاح ماده 2 آیین نامه نحوه تعیین کارشناسان رسمی - نتایج آزمون کارشناس رسمی دادگستری اوایل سال آینده اعلام می شود 

وی در ادامه اظهارکرد: مراسم تحلیف یک مراسم نمادین نیست بلکه پیمانی است که یک کارشناس با خدای متعال می بندد تا در اجرای عدالت کوشا باشد، بنابراین دارای اهمیت خاصی است و تاکید ما همواره بر برگزاری این مراسم است تا جایگاه کارشناس شناخته شود.

وی افزود: تعهد و وثاقت کارشناس یعنی پرهیز از دامهای نامشروعی که برای او پهن شده است. بنابراین همواره برگی از این سوگندنامه را در پیش چشمان خود بگذارید و با توجه به آن، سعی کنید آنچه را که عمل می کنید مرضی رضای خدای سبحان باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.