×

انتقال خودرو به پارکینگ به دلیل حضور افراد بدحجاب در آن در قانون پیش‌ بینی نشده است

انتقال خودرو به پارکینگ به دلیل حضور افراد بدحجاب در آن در قانون پیش‌ بینی نشده است

انتقال خودرو به پارکینگ به دلیل حضور افراد بدحجاب در آن در قانون پیش‌ بینی نشده است

انتقال-خودرو-به-پارکینگ-به-دلیل-حضور-افراد-بدحجاب-در-آن-در-قانون-پیش‌-بینی-نشده-است

معاون دادستان تهران درباره برخی شنیده‌ها مبنی بر انتقال خودرو به پارکینگ به دلیل حضور افراد بدحجاب در آن، با تاکید بر این‌که در قانون این موضوع پیش‌بینی نشده، تصریح کرد:‌ در صورت شکایت شهروندان از افراط و تفریطی یا تخطی ماموران راهنمایی و رانندگی در حین انجام وظیفه، دادسرای ناحیه 32 تهران، با متخلفان برخورد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین یزدانی چراتی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، از شهروندان خواست در صورتی که خودروی آنها به دلیل بدحجابی به پارکینگ منتقل شده یا افرادی فاقد لباس راهنمایی و رانندگی با داشتن برگه‌ جریمه آنها را جریمه و یا خودرویشان را به پارکینگ منتقل کردند، به منظور شکایت به دادسرای راهور مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: اگر شئونات اسلامی رعایت نشود راهکار دیگری برای تعقیب قضایی وجود دارد و از موارد انتقال وسیله نقلیه به پارکینگ این نیست که طرف حجابش را رعایت نکرده باشد.

معاون دادستان تهران در ادامه، موارد انتقال خودرو به پارکنیگ را برشمرد و گفت: طبق دستورالعمل هرگاه راننده‌ای در شهر تهران ظرف یک سال سه بار مرتکب یکی از تخلفات زیر شود افسران راهنمایی و رانندگی موضوع ماده یک قانون مربوط به راهنمایی و رانندگی علاوه بر اخذ جریمه مکلفند وسیله‌ی نقلیه‌ی مرتکب را از 24 ساعت تا 7 روز با قفل مخصوص در محل یا پارکینگ متوقف نمایند و متخلف را در صورت عدم پرداخت جزای نقدی، به دادگاه هدایت کنند.

سرپرست دادسرای ناحیه 32 ویژه رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی درباره‌ی موارد احصاء شده در قانون درخصوص انتقال خودرو به پارکینگ گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت حق تقدم، توقف در پیاده‌روهای خیابان‌ها، انحراف به سمت چپ خیابان، عبور از محل ممنوع، حمل مسافر با وسیله‌ی نقلیه غیرمجاز، تخلیه نخاله و فضولات ساختمانی در معابر و پیاده‌روها و استفاده از لاستیک میخ‌دار به‌جز در سه ماه آخر سال از جمله این موارد است.

وی گفت: متاسفانه پیش می‌آید که افسران به محض ارتکاب یکی از جرایم از جمله سبقت غیرمجاز، ماشین را به پارکینگ منتقل می‌کنند که قانون‌گذار در این خصوص تسریع نکرده است. ماموران در هنگام وقوع تخلف باید استعلام کنند که این وسیله‌ی نقلیه در یک سال اخیر یکی از تخلفات بالا را سه بار مرتکب شده است و در دفعه چهارم به پارکینگ منتقل کنند.
 

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.