×

قبح طلاق از بین رفته است

قبح طلاق از بین رفته است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت 40 درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد که معمولا یکی از زوجین شرایط زندگی را از دست می‌دهد و طلاق توافقی شکل می‌گیرد

قبح-طلاق-از-بین-رفته-است وکیل 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: 40 درصد طلاق‌ها ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) ریشه در اعتیاد دارد که معمولا یکی از زوجین شرایط زندگی را از دست می‌دهد و طلاق توافقی شکل می‌گیرد.

اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق  - همه چیز درباره طلاق توافقی -  طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ 

محمدباقر الفت در همایش ملی «مداخله در امور طلاق» در شیراز بیان کرد: طلاق توافقی از جمله مسائلی است که کشور را در شرایط بحران قرار داده و برای آینده فرهنگ و جامعه نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه مشخص نیست این موضوع در نیم قرن آینده چه چیزی از فرهنگ و مذهب در کشور ما باقی بگذارد، افزود: در دهه‌های گذشته هر چند تلاش کرده‌ایم آداب و سنن ملی و فرمان‌های دین اسلام را در جامعه حفظ کنیم، اما این تحول فرهنگی منفی در مقابله با آداب و سنن ملی و مذهبی قرار گرفته و رشد کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در این شرایط جامعه از ازدواج‌های سنتی که در دهه‌های گذشته انجام می‌گرفت، فاصله گرفته و به نوعی حاکمیت جوان و فرزند در خانواده بر حاکمیت والدین غلبه کرده است.

 حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - تفاوت حق طلاق و وکالت برای طلاق -  ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن 

به گفته الفت، آموزه‌های فمینیستی یکی از مواردی است که در افزایش طلاق در جامعه تاثیرگذار است و تابعیت بانوان از مردان را در خانواده کمرنگ کرده و خواسته یا ناخواسته موجب شده که زمینه طلاق توافقی در جامعه به وجود آید.

وی با بیان اینکه امروز قبح اجتماعی طلاق در جامعه از بین رفته و طلاق صرفا به یک مساله حقوقی تبدیل شده است، عنوان کرد: آمارهای طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) رو به افزایش است و از همه مهمتر سن پایین طلاق است که معمولا در دو تا پنج سال اول زندگی مشترک طلاق‌های توافقی شکل می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه معتقد است: افزایش فساد و فحشا در جامعه از پیامدهای طلاق در سال‌های آغازین زندگی مشترک است و این وضعیت به فزونی روابط نامشروع بین افراد مطلقه در جامعه دامن زده است.

رئیس کل دادگستری فارس نیز در ادامه این همایش گفت: فاصله گرفتن از ارزش‌های اخلاقی و دینی، کاهش سطح مسئولیت پذیری و ترویج برخی از سنت‌های غلط از جمله دلایل افزایش طلاق به ویژه طلاق‌های توافقی است.

علی القاصی‌مهر با اشاره به اینکه طلاق توافقی رتبه چهارم دعاوی حقوقی کشور را دارد، گفت: فراهم نبودن زمینه شناخت قبل از ازدواج و نبود آگاهی از حقوق زوجین مبنی بر هم کفو بودن آنان مسائلی است که به طلاق‎های توافقی دامن می‌زند.

 طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا - طلاق در سایر ادیان 

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با صدور گواهی عدم سازش زمینه طلاق را فراهم می‎کند و این امری قانونی و اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: البته در این زمینه همکاران قاضی باید کمی تعلل کنند و این دعاوی را به بزرگان و ریش سفیدان بسپارند تا با کدخدا منشی زمینه حل اختلاف فراهم شود.

به گزارش ایسنا، همایش دو روزه مداخله در طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) ، در سطح ملی و به‌میزبانی دادگستری استان فارس صبح شنبه 31 مرداد آغاز به‌کار کرد.

این همایش یکشنبه اول شهریورماه نیز با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و با حضور کارشناسانی از قوه قضائیه و سازمان بهزیستی، ادامه خواهد داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.