×

آیت الله لاریجانی با رسانه‌هایی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند قاطعانه برخورد شود

آیت الله لاریجانی با رسانه‌هایی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند قاطعانه برخورد شود

آیت الله لاریجانی با رسانه‌هایی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند قاطعانه برخورد شود

آیت-الله-لاریجانی-با-رسانه‌هایی-که-اخلاق-را-رعایت-نمی‌کنند-قاطعانه-برخورد-شود وکیل 

آیت الله لاریجانی:
هتک حرمت امام (ره)هنجارشکنی از سوی فتنه‌گران است
با رسانه‌هایی که اخلاق را رعایت نمی‌کنند قاطعانه برخورد شود
آیت الله آملی لاریجانی با تقبیح فضای تهمت و دروغ پراکنی رسانه‌ای بر رعایت اخلاق رسانه‌ای از سوی مطبوعات و سایت‌های اینترنتی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی با تشریح نقش برجسته و مهم مطبوعات و رسانه‌های موجود در فضای مجازی در اطلاع رسانی، نقش رسانه‌ها را در جهان حاضر بسیار پراهمیت برشمرد و اظهار کرد: در دنیایی هستیم که رسانه‌ها اعم از مکتوب و غیرمکتوب نقش مهمی دارند و در بسیاری از کشورها قدرت رسانه‌ای حرف اول را می‌زند و رسانه‌ها در حقیقت ابزار براندازی حکومت‌ها شده‌اند و استکبار رسانه‌ای امروز بسیار فعال شده تا کشورهایی که به سوی منافع استکباری تمایل ندارند، ساقط کنند.

وی با بیان سخنان اخیر مقام معظم رهبری راجع به انحرافات رسانه‌ای و نقش مخرب برخی از رسانه‌ها که سعی در رواج فضای فتنه و اختلاف در جامعه و تردید مردم نسبت به مسئولان دارند، گفت: توهین به هر کسی و به هرفردی جرم است و منحصر به مسئولان عالی هم نمی‌شود و قانون در هر مورد مجازات خاص خود را تعیین کرده و باید با افراد خاطی با قاطعیت برخورد شود چون در حکومت اسلامی حرمت مؤمن مثل حرمت کعبه است و این سفارش دین مبین اسلام است.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر رعایت قانون در برخورد با خاطیانی که نسبت به ایجاد فضای تهمت و افترا و دروغ پردازی در رسانه‌ها مشغول هستند، اظهار کرد: دستگاه قضایی باید در برخورد با رسانه‌هایی که رعایت اخلاق رسانه‌ای و قانون مطبوعات و قوانین موضوعه را نمی‌کنند بدون در نظر گرفتن وابستگی جناحی آنان قاطعانه برخورد کنند و در این زمینه قوه قضائیه ملاحظه کسی را نخواهد کرد.

آملی لاریجانی مسوولیت رعایت اخلاق در خبررسانی و تعالی فرهنگ خبررسانی را منحصر به رسانه‌ها ندانست و تأکید کرد: اخلاق در خبررسانی منحصر به مطبوعات و رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی نمی‌شود بلکه سخنرانان و افرادی که دستشان به تریبون‌های عمومی و مطبوعات و رسانه‌ها هم می‌رسد باید اخلاق را در کلام و گفتار و بیان خود رعایت کنند و عموم را به رعایت این مهم سفارش نمایند و از بیان اظهاراتی که موجب اختلاف و تردید و ناامیدی در جامعه می‌شود، خودداری نمایند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ترویج اخلاق رسانه‌ای در جامعه اظهار کرد: همه مسوولان چه در قوه قضائیه و چه در سایر قوا مسئول هستیم تا کمک کنیم اخلاق رسانه‌ای فرهنگ عمومی شود و رویه نامطلوب موجود که متأسفانه می‌رود به یک بیماری در جامعه تبدیل شود، اصلاح شود و رسانه‌ها رسالت اصلی خود را در جهت کشف حقایق و اطلاع رسانی و بیان مطالب ارزشمند معطوف دارند و بدانند آلوده کردن فضای سیاسی و اجتماعی کشور به نفع هیچ گروه و فردی نیست.

رئیس قوه قضائیه در ادامه هتک حرمت به تمثال مبارک حضرت امام (قدس سره) را نوعی هنجارشکنی و بداخلاقی از سوی فتنه‌گران دانست و اعلام کرد: دادستان تهران پرونده‌ای برای پیگیری قضایی مسئله تشکیل داده و امیدواریم انشاء‌ا... در اسرع وقت مجرمان را محاکمه و به مجازات برساند.

این گزارش حاکی است در ادامه این جلسه مسوولان عالی قضایی، کیفیت ایجاد ارتباط و دسترسی آسان و سریع مردم با قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه را مورد بحث و بررسی قرار دادند و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.


 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.