×

اعتراض وکلا به تنهایی لیلا بی انصافی است

اعتراض وکلا به تنهایی لیلا بی انصافی است

محمد حسین لطیفی - کارگردان سریال «تنهایی لیلا» - به اعتراضات جمعی از وکلای دادگستری که در نامه‌ای سرگشاده به رئیس سازمان صداوسیما به نحوه نمایش نقش وکیل در این سریال انتقاد کرده بودند، پاسخ داد و گفت بی‌انصافی است که از مصداق‌ها، قضاوت کلی کنیم

اعتراض-وکلا-به-تنهایی-لیلا-بی-انصافی-است

محمد حسین لطیفی - کارگردان سریال «تنهایی لیلا» - به اعتراضات جمعی از وکلای دادگستری که در نامه‌ای سرگشاده به رئیس سازمان صداوسیما به نحوه نمایش نقش وکیل در این سریال انتقاد کرده بودند، پاسخ داد و گفت: بی‌انصافی است که از مصداق‌ها، قضاوت کلی کنیم.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ - 

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، محمد حسین لطیفی کارگردان «تنهایی لیلا» در پاسخ به اعتراضات مطرح شده از جانب کانون وکلا مبنی بر نحوه بازنمایی این نقش (با بازی علی صالحی) در این سریال گفت: حساسیت سازمان صداوسیما نسبت به این موضوعات بعضا از خود اصناف بیشتر است و افرادی هم هستند که دلسوزانه و سخت‌گیرانه مسئولیت نظارت را در سازمان بر عهده دارند.

وی در پاسخ به این که آیا از مشاور حقوقی هم در این سریال مشورت گرفته شده است، گفت: حامد عنقا نویسنده سریال خود در رشته حقوق تحصیل کرده است. اما اگر دقت کرده باشید در دو مقطع از سریال حسن پورشیرازی بازیگر نقش زرین، وکیل داستان را وکیل قلابی صدا می‌کند. این باعث تمایز او از سایر وکلای عزیز و محترم می شود که احتمالا این دیالوگ را نشنیده و دلخور شده اند.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

این کارگردان خطاب به وکلای معترض ادامه داد: من از کانون وکلا می‌خواهم تا اجازه دهند کار پیش برود و نتیجه را ببینند. بی انصافی است که از مصداق‌ها، قضاوت کلی کنیم. به نظرم بی‌دلیل به وکلا  برخورده است. منظور ما آنچه که آن ها برداشت کرده‌اند، نبوده و نیست و همه را به یک چشم قضاوت نکرده‌ایم. اتفاقا به دلیل این که وکلا جزو قشر روشن‌بین جامعه هستند، به نظرم نباید اصلا به این موضوع اعتراض می‌کردند. ضمن این که به هر حال از بین قشر وکلا هم مانند سایر مشاغل هستند کسانی که شاید وظیفه‌شان را به درستی انجام ندهند و تخلف کنند.

پیش از این جمعی از وکلای دادگستری با نگارش نامه‌ای به رییس سازمان صداو سیما اعتراض خود را نسبت به بازنمایی نقش وکیل در سریال «تنهایی لیلا» اعلام کرده بودند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.