×

قانون جدید آیین دادرسی کیفری نوآوری های زیادی دارد

قانون جدید آیین دادرسی کیفری نوآوری های زیادی دارد

رئیس کل دادگستری استان قزوین قانون آئین دادرسی کیفری جدید را دارای نوآوری‌های جدیدی دانست

قانون-جدید-آیین-دادرسی-کیفری-نوآوری-های-زیادی-دارد وکیل 

رئیس کل دادگستری استان قزوین قانون آئین دادرسی کیفری جدید را دارای نوآوری‌های جدیدی دانست.

 دغدغه های وکلا پیرامون تبصره ماده 48 آیین دادرسی کیفری - کیا : در مورد تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری تصمیم عاجل اتخاذ شود - تبصره ماده 48 آیین دادرسی کیفری خلاف قانون اساسی نیست ، اما ... - آئین دادرسی کیفری اطفال - قانون جدید آیین دادرسی کیفری از نگاه محمد آخوندی 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، جمال انصاری در دومین شورای قضایی استان قزوین اظهار کرد: در قانون جدید آئین دادرسی کیفری نوآوری‌های زیادی وجود دارد که مشمول دستگاه‌ها و افراد به خصوص مرتبطان دستگاه قضایی و ضابطان می‌شود.

وی افزود: طبیعی بود که بعد از فاصله زمانی 13- 14 ساله از اجرای قانون آئین دادرسی کیفری قبلی، قانون جدید در کشور تدوین، تصویب و اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در این میان به نظر می‌رسد اجرای قوانین نیازمند ساز و کارها و ابزار جدید است؛ در نتیجه به طور جدی از اجرای قانون حمایت می‌کنیم و بر اجرای قانون اصرار داریم.

در قانون جدید آیین دارسی کیفری ساختار تفتیشی محدود شده است -  تاملی بر ماده 48 آیین دادرسی کیفری جدید تغییر مثبت یا منفی ؟ -  گذری بر ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 

انصاری تصریح کرد: حال ممکن است برخی بخواهند این روند را سخت‌گیری بدانند و منفعلانه برخورد کنند و یا خود را با جهت‌گیری قانونی همراه نکنند، ولی دستگاه قضایی باید پایه و اساس قانون باشد و همین گونه نیز عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: لازم است همه به تکالیف و وظایف قانونی به خوبی عمل کنیم. دستگاه‌ها وظایف و تکالیف خود را احصاء کنند؛ چراکه برخی از وظایف و تکالیف قانونی جدید است و لازم است اشراف لازم به قانون داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: ممکن است در اجرای قانون آئین دادرسی کیفری مانعی باشد که باید طی سپری شدن زمان، موضوع را پیگیری کنیم و در جریان اجرای قانون موضوع رفع اطاله دادرسی را همواره مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: شایسته است در روند کاری و مکانیسم کاری احتیاط داشته باشیم و در این میان به طور طبیعی ظرفیت‌ها را شناسایی و تکالیفی را ایجاد کنیم؛ چراکه در اجرای قانون جدید کانون وکلا و کارشناسان دادگستری دارای تکالیف و جایگاهی هستند که لازم است بدان توجه شود.

 یادداشتی درباره دستاوردهای لایحه آیین دادرسی کیفری - نقش ضابطین دادگستری در قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 1392

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان یادآور شد: در اجرای قانون اگر لازم باشد برای اجرای بهتر، فرایندها را اصلاح می‌کنیم و از طرفی باید کارها در سطوح و بخش‌های مختلف مدیریت شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.