×

تشکیل ستاد جرایم خاص در استان تهران

تشکیل ستاد جرایم خاص در استان تهران

دادستان عمومی و انقلاب تهران تشکیل ستاد جرایم خاص در سطح استان تهران را امری ضروری دانست و گفت باید در این ستاد جرایم مهم بررسی شده و از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با جرایم و مجرمین استفاده شود

تشکیل-ستاد-جرایم-خاص-در-استان-تهران

دادستان عمومی و انقلاب تهران تشکیل ستاد جرایم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) خاص در سطح استان تهران را امری ضروری دانست و گفت: باید در این ستاد جرایم مهم بررسی شده و از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با جرایم و مجرمین استفاده شود.

جرایم خاص آیین دادرسی خاص می خواهد - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقشه برداری جرم - توصیف جرم -  مبنای جرم انگاری 

 عباس جعفری دولت آبادی در نخستین جلسه دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های تهران و روسای دادگاه‌های بخش‌های وابسته به این استان ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع)، اجرای قانون آیین دادرسی جدید را زمینه‌ساز برگزاری این جلسه عنوان کرد و گفت: قانون آیین دادرسی جدید فضا را برای همکاری بیشتر بین دادستان مرکز استان و دادستان‌های شهرستان‌ها و روسای دادگاه‌های بخش‌ها فراهم کرده است که همین امر موجب ایجاد رابطه بیشتر بین همکاران قضایی استان می‌شود. وی هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از ظرفیت‌های موجود برشمرد و ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه که به صورت منظم در آینده ادامه خواهد داشت، همفکری و همکاری بیشتر برای استفاده مناسب از ظرفیت‌های قضایی موجود است. به گزارش میزان، دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اختیارات و ابعاد نظارتی دادستان‌ها گفت: قانون برای دادستان‌ها ابعاد نظارتی مناسبی را در نظر گرفته است که دادستان‌ها کمتر از آن استفاده می‌کنند. جعفری دولت‌آبادی با برشمردن ابعاد نظارتی دادستان‌ها در حوزه‌های نظارت بر تحقیقات مقدماتی قضات دادسرا، نظارت بر ضابطین، نظارت بر دادگاه‌ها، نظارت بر اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر سلامت همکاران به بیان نکاتی در این موارد پرداخت.

آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه -  اصل قانونی بودن جرم و مجازات

 یک تجربه موفق در دادستانی تهران

دادستان تهران در ادامه اظهارات خود به تشکیل واحد دفاع از کیفرخواست در دادستانی تهران اشاره‌ کرد و افزود: در بخش دفاع از کیفرخواست‌های صادره از سوی دادستانی، دادیاران و در برخی موارد معاونان برای دفاع از کیفرخواست‌ها در دادگاه‌ها حضور می‌یابند که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

به گفته وی، حق نظارتی دادستان اقتضا دارد نماینده‌اش در دادگاه حضور پیدا کند.  جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: دادگاه‌ها باید احکام صادر شده را به دادستان‌ها ابلاغ کنند که در حال حاضر برخی از دادگاه‌ها از ابلاغ احکام به دادستان خودداری می‌کنند.حضور اجتماعی موضوع مورد تاکید دیگری بود که دادستان عمومی و انقلاب تهران به آن اشاره کرد و گفت: باید مردم احساس کنند که دادستان در شهر حضور جدی دارد و از حقوق مردم و شهروندان حمایت می‌کند.

 تحقق مقابله با جرایم مهم در استان تهران

برخورد با جرایم مهم از جمله شرارت‌ها، زمین خواری و جرایم اقتصادی محور دیگری از اظهارات دادستان عمومی و انقلاب تهران بود.

جعفری دولت‌آبادی از آمادگی دادستانی تهران برای کمک به دادستانی‌های شهرستان‌های تهران خبر داد و اعلام کرد: جمع مشورتی کارآمد و فعال در دادستانی استان تشکیل شده و در این مسیر دادستانی تهران آماده کمک به دادستانی‌ها و دادگاه‌های بخش است.

وی به فرصت ایجاد شده از سوی قانون‌گذار به دادستان‌ها اشاره کرد و بر استفاده دادستان‌ها از اختیارات خود در ابعاد قضایی و نظارتی تاکید کرد.

گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی 

 بررسی پرونده‌های قصاص و اعدام در کمیته کارشناسی

جعفری دولت‌آبادی گفت: هر هفته جلسه منظم کارشناسی متشکل از چند نفر از معاونین و قضات در دادستانی تهران به منظور بررسی پرونده‌های قصاص و اعدام تشکیل می‌شود و همکاران در این جلسه با دقت و موشکافی تمام ابعاد پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهند تا حقوق محکومان و شکات رعایت شود و حقی از کسی تضییع نشود.

دادستان تهران ضرورت تشکیل ستاد جرایم خاص در سطح استان تهران و با حضور دادستان‌ها را امری ضروری دانست و گفت: باید در ستاد جرایم خاص استان جرایم مهم را بررسی و از تمام ظرفیت‌های استان برای مقابله با جرایم و مجرمین استفاده شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.