×

افزایش 15 درصدی مراجعین سقط درمانی

افزایش 15 درصدی مراجعین سقط درمانی

در چهار ماهه نخست سال جاری آمار متقاضیان سقط درمانی مراجعه کننده به مراکز پزشکی قانونی کشور با رشد 15 درصدی مواجه بود؛ این آمار از دو هزار و 683 متقاضی در چهار ماهه نخست سال گذشته به سه هزار و 85 نفر در مدت مشابه امسال رسیده‌است

افزایش-15-درصدی-مراجعین-سقط-درمانی

در چهار ماهه نخست سال جاری آمار متقاضیان سقط درمانی  مراجعه کننده به مراکز پزشکی قانونی کشور با رشد 15 درصدی مواجه بود؛ این آمار از دو هزار و 683 متقاضی در چهار ماهه نخست سال گذشته به سه هزار و 85 نفر در مدت مشابه امسال رسیده‌است.

صدور مجوز سقط درمانی زیر 19 هفته - صدور مجوز سقط جنین درمانی بدون رضایت پدر - سقط درمانی در حقوق ایران 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماهه ابتدایی امسال سه هزار و 85 متقاضی دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و 296 مورد به صدور مجوز، 577 مورد به عدم صدور مجوز و 212 مورد نیز به عدم پیگیری از سوی مراجعه کننده منجر شد.

74.4 درصد مراجعین مجوز گرفتند

بر اساس آمارهای موجود در این مدت 74.4 درصد از مراجعین مجوز سقط درمانی را دریافت کرده‌اند و به بیان دیگر شرایط لازم را برای سقط جنین درمانی داشته‌اند.

سقط درمانی با تشخیص 3 پزشک متخصص وتایید پزشکی قانونی مجاز است - راهنمای صدور مجوز سقط درمانی و مصادیق آن ابلاغ شد

در چهارماهه نخست امسال برای دو هزار و 296 نفر از مراجعین مجوز سقط جنین درمانی صادر شده‌است، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مجوزهای صادر شده یکهزار و 940 مورد بود، 18.4 درصد افزایش داشته است.

همچنین در این مدت همچنین استان‌های تهران با 649، خراسان رضوی با 262 و فارس با 221 بیشترین و استان‌های سمنان با چهار، چهارمحال و بختیاری با 20 و کهگیلویه و بویراحمد وبوشهر هر کدام با 29 مورد کمترین آمار متقاضیان (مراجعین) دریافت مجوز  سقط درمانی را داشته‌اند.

صدور مجوز برای نیمی از متقاضیان سقط درمانی - همه ناهنجاری های جنینی به سقط درمانی منجر نمی شود 

تأکید بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی

یکی از مهم ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی (ولوج روح در جنین) و یا پیش از 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی های معتبر دوره ای باشد. در صورتی که مادر مهم ترین شرط که همان سن بارداری کمتر از 19 هفته است را داشته باشد، موارد دیگر یعنی وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین باید توجه داشت که همه ناهنجاری های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی شود و تنها ناهنجاری هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع به تأیید سه پزشک متخصص و معتمد برسد، یکی از شروط صدور مجوز سقط درمانی خواهد بود.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.