×

وزارت بهداشت آماده اجرای تحول بهداشت در زندان هاست

وزارت بهداشت آماده اجرای تحول بهداشت در زندان هاست

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آمادگی این وزارتخانه برای اجرای طرح تحول بهداشت در زندان‌ها و لزوم همکاری قوه قضاییه و سازمان‌های بیمه‌گر در این زمینه خبر داد

وزارت-بهداشت-آماده-اجرای-تحول-بهداشت-در-زندان-هاست وکیل 

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آمادگی این وزارتخانه برای اجرای طرح تحول بهداشت در زندانها و لزوم همکاری قوه قضاییه و سازمان‌های بیمه‌گر در این زمینه خبر داد.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان - هزینه روزانه هر زندانی 30 هزار تومان است - چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان - تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟

دکتر علی اکبر سیاری، درباره جزییات این برنامه گفت: طرح تحول بهداشت در زندان‌ها برای زندان قزل حصار کرج به عنوان اجرای آزمایشی آماده شده‌ و در حال حاضر آماده اجرا است. ما از نظر تامین اعتبار و نقشه اجرای طرح آماده هستیم. قوه قضاییه و سازمان‌های بیمه‌گر نیز باید برای این طرح اعلام آمادگی کنند.

وی افزود: طرح تحول بهداشت در زندان‌ها مانند برنامه پزشک خانواده با تمرکز بر روی بیماری‌های غیرواگیر و واگیر اجرا می‌شود با این تفاوت که تعداد افراد تحت پوشش پزشک به نسبت حاشیه شهر‌ها کمتر است. یک کارشناس سلامت و پزشک عمومی و پزشکان متخصص داخلی، عفونی و روانپزشک نیز در این مراکز فعالیت می‌کنند و سلسله مراتب ارجاع نیز در آن لحاظ می‌شود.پ

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود - هدید به مجازات حبس مؤثرتر از اعمال حبس است 

سیاری همچنین درباره برنامه وزارت بهداشت درحاشیه شهرها درقالب مراکز سلامت جامعه و پایگاه‌های سلامت گفت: برنامه تحول بهداشت در حاشیه شهرها برای جمعیت 10میلیون نفری و شهرهای با جمعیت 50هزارنفر، تقریبا برای اکثریت مناطق در حال اجرا است. امسال نیز برای شهرهایی با جمعیت بین 50 تا 500 هزار نفر که در مجموع 18 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درباره فعالیت نکردن پزشکان در پایگاه‌های سلامت گفت: برای این که به اندازه همه نیروها، برنامه برای اجرا داشته باشیم نیروی کمتری گرفتیم و برای هر پزشک جمعیت تحت پوشش بیشتری قرار دادیم. هر سه تا چهار پایگاه، تحت پوشش یک مرکز است. برای هر سه تا چهار هزار نفر نیز یک کارشناس مراقب سلامت اختصاص داده‌ایم و برای هر 12500نفر یک پایگاه سلامت ایجاد کرده‌ایم.

افزایش 3 برابری حقوق پزشکان و مشکلی که هنوز پابرجاست

وی با بیان اینکه با وجود سه برابر شدن حقوق پزشکان شبکه بهداشتی کشور، همچنان کمبود پزشک داریم، گفت: پزشکان فقط در مراکز سلامت جامعه مستقر هستند و فعلا در پایگاه‌های سلامت به جز تبریز و چند شهر دیگر پزشک نداریم، اما در آینده در صورت تامین اعتبار و پزشک، در پایگاه‌ها نیز این برنامه اجرا می‌شود.

حبس تعزیری - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند

سیاری درباره اجرای دو برنامه سند بیماری‌های غیرواگیر و حمایت از مادران باردار اچ آی وی مثبت نیز گفت: سند بیماری‌های غیرواگیر در پنج شهرستان به صورت پایلوت و بعداز آن در سراسر کشور اجرا می‌شود و در صورت نیاز به مادران باردار اچ آی وی مثبت داروهای لازم ارایه می‌شود. این برنامه نیز فعلا در چند استان اجرا و به تدریج گسترده‌ می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.