×

مشارکت مردم زیر بنای ایجاد شهرهای پایدار

مشارکت مردم زیر بنای ایجاد شهرهای پایدار

شهردار تهران گفت آگاهی و مشارکت مردم زیربنای ایجاد شهرهای پایدار است

مشارکت-مردم-زیر-بنای-ایجاد-شهرهای-پایدار

شهردار تهران گفت: آگاهی و مشارکت مردم زیربنای ایجاد شهرهای پایدار است.

شهرداری‌ - مسئولیت مدنی شهرداری - تخلفات شهرداری و حقوق مردم -  تغییر کاربری املاک به تجاری ، در صدر جرایم حقوقی شهرداری - مرجع رسیدگی به اعتراض شهروندان به عوارض شهرداری 

محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح پنجمین مجمع شهرداران آسیایی گفت: جهان به تازگی در حال عبور از یک مرحله تاریخی بسیار مهم است؛ مجموعه تحولات شهرنشینی به پیدایش شهرهای متراکم از جمعیت و کالبد منجر شده است. بیشترین رشد شهرنشینی در دهه‌های آینده به کشورهای در حال توسعه مربوط است که این دگرگونی عظیم هم فرصت و هم تهدید بسیار جدی است.

وی ادامه داد: جهان ما در حال گذار از مرحله‌ای بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است و ما مدیران و متولیان شهری باید بتوانیم مسئولیت و نقش تاریخی خودمان را در پیشگیری از گسترش تنش‌ها و منازعات خانمان‌سوز به خوبی ایفا کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر میراث تمدنی اسلام و شهرهای اسلامی در معرض خطر و نابودی است و باید تلاش‌های زیادی برای صیانت از این میراث مادی و معنوی به عمل آید.

دادخواست دیوان عدالت اداری در رابطه با امور شهرداری - اصطلاحات شهرداری 

قالیباف عنوان کرد: در این شرایط سخت لازم است تلاش‌هایمان را بیش از هر زمان به تامین نیازها و انتظارات حیاتی انسانی در سطح محلی و در چارچوب دولت‌های محلی متمرکز کنیم. تردیدی نداریم که ایفای مسئولیت مشترک شهرداران و مدیران شهری و محلی که مهمترین آن تدارک و تجهیز هوشمندانه شهر و نظام مدیریت آن برای تامین خواسته‌های شهروندان است بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به اصول انسانی و پافشاری بر آنهاست.شهردار تهران گفت: نگاه امروز ما به فرهنگ پیشینه تمدنی مشترک و جایگزین کردن ارتباط متقابل شهرهای آسیایی با هم به جای رابطه یک‌سویه قبلی در حال اتفاق می‌افتد که همه ما به آسیب‌های اشاره شده واقفیم و این همگرایی را یک ضرورت می‌دانیم.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.