×

شکایات بسیار کم از برخورد نامناسب کارکنان سازمان قضایی با ارباب رجوع

شکایات بسیار کم از برخورد نامناسب کارکنان سازمان قضایی با ارباب رجوع

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت شکایات بسیار کمی در ارتباط با برخورد نامناسب کارکنان سازمان قضایی با ارباب رجوع وجود دارد

شکایات-بسیار-کم-از-برخورد-نامناسب-کارکنان-سازمان-قضایی-با-ارباب-رجوع

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح  گفت: شکایات بسیار کمی در ارتباط با برخورد نامناسب کارکنان سازمان قضایی با ارباب رجوع وجود دارد.

تدوین پیش نویس آیین نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح - تشکیلات تفصیلی جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح ابلاغ شد - نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح - نشست های قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح 

 محمود صفری در جمع مدیران ارشد سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در مجموع کمتر از 400 شکایت از جهات مختلف واصله شده که 90 درصد آنها طی بررسی‌های به‌عمل آمده وارد تشخیص داده نشده است.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته بیشترین مطالبه شکات، سرعت در رسیدگی به خصوص در پرونده های مهم است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در رسیدگی دقیق به شکایات مردم گفت: معظم له بر رسیدگی دقیق و سریع و ارائه پاسخ صحیح به موضوعات مطرح شده در شکایات مردمی تاکید کرده اند.

پیشگیری از وقوع جرم مهم ترین دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح است - تدوین پیش نویس آئین نامه آموزش ضابطان قضایی توسطسازمان قضایی نیروهای مسلح 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از تغییر تشکیلات سازمان قضایی نیروهای مسلح منطبق بر قانون آیین دادرسی کیفری جدید خبر داد.

صفری تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برابر قانون از ابتدای تیر ماه دادگاه‌های تجدیدنظر نظامی و دادگاه‌های نظامی یک نیز با سه قاضی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی درباره دیگر اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح برای اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری گفت: پس از نیازسنجی صورت گرفته حدود 100 قاضی طی سه دوره از بین حقوقدانان نظامی جذب سازمان قضایی شدند که بیشتر آنها به استان‌های مرزی اختصاص یافتند.

صفری به درخواست ابلاغ جدید برای 243 قاضی به‌منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قضات در اجرای دقیق قانون آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و افزود: در روز اول اجرای این قانون، 90 درصد ابلاغ‌ها آماده شد که بنا به اعلام مسئولان ذی ربط در قوه قضائیه منظم‌ترین درخواست‌ها و پیشنهادها از سوی سازمان قضایی بوده است.

هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح ، کمک به اجرای ماموریت ها است - برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح برای آموزش و نظارت بر ضابطان 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تغییر نحوه بازرسی ها در سازمان قضایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بازرسی از دو استان صورت گرفته و 9 استان دیگر در برنامه بازرسی نوبه‌ای قرار دارند و 5 استان نیز به طور فوق‌العاده بازرسی می‌شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.