×

استرداد 11 مجرم فراری به کشور

استرداد 11 مجرم فراری به کشور

رئیس پلیس بین الملل کشورمان از ارتباط پلیس ایران با 190 کشور جهان خبر داد

استرداد-11-مجرم-فراری-به-کشور

رئیس پلیس بین الملل کشورمان از ارتباط پلیس ایران با 190 کشور جهان خبر داد.

پذیرش توافقنامه استرداد مجرمین باید دو طرفه باشد - 110 قرارداد استرداد مجرمین با کشورهای دنیا - مبنای استرداد مجرمین اولین بار در اسلام اجرا شده است 

 سردار مسعود رضوانی صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه با اشاره به مفید بودن برگزاری نشست های مشترک اظهارکرد: هماهنگی و سرعت عمل بین این دو نهاد که از ملزومات بحث استرداد مجرمان است بسیار خوب و مثال زدنی و به دلیل این همکاری نزدیک درصد به نتیجه رسیدن موارد استرداد مجرمین بهبود یافته است و بسیاری موارد هم به مصالحه و صدور قرار منع تعقیب منجر شده که این نیز از نتایج مثبت محسوب می شود.

رضوانی با بیان اینکه پلیس بین الملل ناجا با استفاده از ابزار های پیشرفته با 190 کشور ارتباط مستقیم دارد گفت: پلیس اینترپل در زمینه مقابله با جرم و مسئله پیشگیری از جرم اثرگذاری و کارکرد ارزشمندی داشته است.

ضرورت توجه به بعد حقوقی استرداد مجرمین ، استرداد مجرمین نباید متأثر از روابط دیپلماتیک دولت ها باشد - قانون راجع به استرداد مجرمین 

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی از عملکرد و فعالیت ها برای افکار عمومی افزود: حق مردم است که بدانند خادمین آنها در پلیس بین الملل نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط ، تلاش می کنند مجرمینی که به خارج از مرزها فرار می کنند را به داخل بازگردانند و در بسیاری موارد محدودیت های زیادی برای مجرمین ایجاد کرده‌اند.

استرداد 11مجرم فراری به کشور

در این نشست همچنین سرهنگ حاجیان رئیس اداره تحقیقات جنائی پلیس بین الملل ناجا با ارائه آماری گفت :از ابتدای سال 1394 تا کنون 11 نفر از مجرمین فراری مسترد شده اند.همچنین 79 نفر ردیابی و توسط پلیس کشور خارجی شناسایی شده اند و 8 مورد هم به مصالحه میان طرفین پرونده انجامیده است.

حاجیان خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات پلیس بین الملل ناجا و صدور اعلان های قرمز باعث شده است که مجرمین در خارج از کشور در تنگناهای شدید قرار بگیرند.

رئیس اداره تحقیقات جنائی پلیس بین الملل ناجا افزود در 80 درصد موارد فرد مورد نظر شناسائی می شود و 60 درصد هم منجر به بازداشت متهم می‌شود.

استرداد مجرمین به عنوان عاملی بازدارنده در وقوع جرایم 

وی به همکاری نزدیک پلیس بین الملل نیروی انتظامی ایران با دفتر مرکزی سازمان پلیس جنائی بین المللی (اینترپل) اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ما 97 فقره صدور اعلان قرمز درخواست کردیم که اکثر موارد به صدور اعلان قرمز توسط دفتر مرکزی سازمان اینترپل انجامید و نتیجه آن دستگیری بسیاری از مجرمین بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.