×

40 هزار تومان جریمه نقدی برای سرویس های مدارس غیرمجاز ، استفاده از رانندگان زن برای سرویس مدارس دخترانه

40 هزار تومان جریمه نقدی برای سرویس های مدارس غیرمجاز ، استفاده از رانندگان زن برای سرویس مدارس دخترانه

رئیس پلیس راهور فاتب در تشریح تمهیدات پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی ویژگی‌های خودروی سرویس مدارس و رانندگان سرویس مدارس را تشریح کرد

40-هزار-تومان-جریمه-نقدی-برای-سرویس-های-مدارس-غیرمجاز-،-استفاده-از-رانندگان-زن-برای-سرویس-مدارس-دخترانه

رئیس پلیس راهور فاتب در تشریح تمهیدات پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی ویژگی‌های خودروی سرویس مدارس و رانندگان سرویس مدارس را تشریح کرد.

برخورد قانونی با تخلفات مداری غیردولتی - تعزیرات حکومتی و نظارت بر شهریه مدارس - قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی - شرایط احراز مدیریت مدارس 

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه به تمهیدات پلیس برای ‌آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: تمهیداتی از سوی تمام سازمان‌هایی که در بحث ترافیک و حمل‌ونقل مسئولیت دارد انجام شده که مهمترین هماهنگی در بحث سرویس مدارس است که از 3-4 ماه گذشته جلساتی در این رابطه برگزار شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که در یکی از جلسات برچسب سرویس مدارس رونمایی شد، تصریح کرد: قطعاً با هماهنگی‌های انجام شده سال تحصیلی پیش‌رو با یک روش کنترلی و نظارتی دقیق‌تری نسبت به سال گذشته آغاز خواهد شد و خودروهای واجد شرایط برای سرویس مدارس با الصاق این برچسب کار جابجایی دانش‌آموزان را انجام خواهند داد.

این مقام ارشد راهور فاتب شرایط ویژه و خاصی را برای خودروهای سرویس مدارس و رانندگان آن عنوان و بیان داشت: خودروهای مذکور باید دارای معاینه فنی، بیمه‌نامه شخص ثالث، بیمه‌نامه سرنشین و همچنین فاقد هر گونه عیب و نقص فنی نیز باشند.

نصب دوربین در مدارس قانونی است ؟ - آئین نامه اجرائی مدارس 

سردار حسینی ادامه داد: راننده خودروی سرویس مدارس که از ما کارت صلاحیت را دریافت می‌کنند باید حداقل 23 سال سن داشته باشند و حتماً از بین افراد متأهل انتخاب شده باشند؛ همچنین دارای گواهی سلامت و گواهی سوءپیشینه باشد.

وی به خانواده‌ها و مدیران مراکز آموزشی توصیه کرد که به جز این مجرای قانونی و دستورالعمل صادر شده برای سرویس مدارس از افراد و خودروهای غیرمجاز استفاده نکنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به بحث نرخ مصوب سرویس مدارس پرداخت و گفت: شورای شهر نرخ مصوب سرویس مدارس را تعیین و ابلاغ کرده بود و رعایت این نرخ یکی از الزاماتی است که پلیس نیز موظف به کنترل آن است.

سردار حسینی تأکید کرد: از 20 شهریور اجرای هر گونه عملیات امدادی در سطح معابر عمومی تهران ممنوع است.

این مقام ارشد راهور فاتب به استفاده از کلیه توان پلیس راهور اعم از انسانی و تجهیزات برای شروع هر چه بهتر سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: در نقاطی که مراکز آموزشی وجود دارد علی‌الخصوص مناطقی که مجتمع‌های آموزشی در آنها قرار دارند حداقل تا 15 مهر نسبت به استقرار عوامل راهور اقدام خواهد شد.

کمک های مردمی به مدارس ، اختیار یا اجبار - آئین نامه واگذاری زمین به موسسات مدارس غیرانتفاعی 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به پیش‌بینی افزایش ترافیک 20 درصدی در این ایام پرداخت و تصریح کرد: یکی از نکات مهم در این زمینه روشن شدن تکلیف سرویس مدارس از روز اول است چرا که بخش قابل توجهی از ترافیک روزهای ابتدایی مهر ماه به واسطه جابجایی دانش‌آموزان توسط خودروهای شخصی و والدین است که ما انتظار داریم با هماهنگی‌های لازم ان‌شاءالله از اول مهر ماه دانش‌آموزان عمدتاً با سرویس مدارس جابجا شوند.

سردار حسینی به همکاری پلیس راهور با یگان‌های انتظامی و امدادی پرداخت و گفت: طرحی برای برخورد با مزاحمت‌های برخی موتورسواران در محدوده دبیرستان‌ها و مدارس دخترانه اجرا خواهد شد چرا که حفظ امنیت روانی جامعه جزو اولویت‌های جبهه پلیس است.

وی با بیان این مطلب که سال گذشته خوشبختانه کمترین مشکل را در زمینه سرویس مدارس داشته‌ایم و هیچ تصادفی گزارش نشده است، اظهار داشت: بین 10 تا 15 درصد از خودروها و سرویس‌های مدارس فاقد مجوز بودند که از این تعداد آمار قابل توجهی از آنها به دلیل کسری مدارک و نداشتن ضوابط موفق به دریافت کارت صلاحیت نشده بودند و می‌توان گفت که سال گذشته حداکثر 15 درصد سرویس‌های مدارس غیرمجاز بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ کنترل سرویس مدارس را به صورت رندومی دانست و گفت: شهروندان می‌توانند با شماره 1888 شکایت‌های خود را در مورد سرویس مدارس اعلام کنند و همچنین شماره تماس 110 نیز می‌تواند منتقل‌کننده شکایات مردم در این زمینه باشد.

سردار حسینی تاکسیرانی را به عنوان تنها مرجع قانونی در امر سرویس مدارس معرفی و تصریح کرد: پیش‌بینی ما طبق آخرین آمار نیاز به 15 هزار خودرو برای سرویس مدارس است که طبق آخرین آمار حدود 9 هزار خودرو تعیین تکلیف شده‌اند و تقریباً 70 درصد کل کارها انجام شده و آماده دریافت برچسب هستند و بقیه نیز حداکثر تا هفته اول مهر ماه تعیین تکلیف می‌شوند.

این مقام ارشد راهور فاتب در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر استفاده از آژانس‌ها به عنوان سرویس مدارس از سوی مراکز آموزشی اظهار داشت: ما فقط تاکسیرانی را به عنوان مرجع قانونی می‌شناسیم و پیمانکاران شخصی نیز باید حتماً از کانال تاکسیرانی انجام شوند.

قانون تاسیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور 

وی تأکید کرد: الزاماً ایاب و ذهاب دختران دبیرستانی و دبستانی باید توسط خانم‌ها انجام شود که این امر لازم‌الاجراست و اگر غیر آن باشد پلیس راهور با آنها برخورد کرده و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد

سردار حسینی ادامه داد: پلیس با خودروهایی که بدون مجوز لازم در سطح شهر تهران اقدام به جابجایی دانش‌آموزان کنند برخورد خواهد کرد و قطعاً خودرو به پارکینگ منتقل شده و به مدیر مرکز آموزشی تذکر داده می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ میزان جریمه نقدی برای خودروهای سرویس مدارس غیرمجاز را 40 هزار تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این میزان جریمه نقدی از ادامه فعالیت آن خودرو نیز جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: جابجایی دانش‌آموز توسط ولی هیچ محدودیتی ندارد.

این مقام ارشد راهور فاتب به حضور همه مدیران پلیس راهور در شروع سال تحصیلی در یکی از مدارس حوزه استحفاظی مربوطه اشاره و بیان داشت: مدیران پلیس راهور با حضور در یکی از مدارس حوزه استحفاظی خود زنگ آغاز شروع سال تحصیلی را به صدا در خواهند آورد که این امر به عنوان یکی از اقدامات مؤثر در جهت تعامل پلیس با دانش‌آموزان و همچنین ارتقای فرهنگ ترافیکی تلقی خواهد شد.

سردار حسینی در مورد تردد خودروهای سرویس مدارس در محدوده زوج و فرد، گفت: تنها خودروهایی حق تردد در این منطقه را دارند که دارای مجوز باشند در غیر این صورت 20 هزار تومان جریمه خواهند شد و سرویس‌های مدارس می‌توانند فقط در بازه زمانی صبح و ظهر در این محدوده تردد کنند.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.