×

توجه به سرمایه های اجتماعی در دوام و قوام هر جامعه ای بسیار مهم است

توجه به سرمایه های اجتماعی در دوام و قوام هر جامعه ای بسیار مهم است

رییس‌ کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه توجه به سرمایه‌های اجتماعی یکی از شاخصه‌های مهم در دوام و قوام هر نظام و جامعه‌ای است، گفت صیانت و حفاظت از سرمایه‌ اجتماعی امری ضروری برای هر نظامی است

توجه-به-سرمایه-های-اجتماعی-در-دوام-و-قوام-هر-جامعه-ای-بسیار-مهم-است

رییس‌ کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه توجه به سرمایه‌های اجتماعی یکی از شاخصه‌های مهم در دوام و قوام هر نظام و جامعه‌ای است، گفت: صیانت و حفاظت از سرمایه‌ اجتماعی امری ضروری برای هر نظامی است.

 علی‌اکبر گروسی در جلسه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر کردستان با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مدیران و مسئولان نظام اسلامی باید با دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام، دین خود را به شهدا و ایثارگران ادا کنند.

وی با اشاره به انجام کار مطالعاتی در مورد سرمایه‌های اجتماعی توسط استانداری، افزود: در قالب این طرح مطالعاتی میزان اعتماد مردم به مسئولان، میزان مسئولیت‌پذیری مسئولان و صداقت و امانت‌داری مسئولان مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان عنوان کرد: بر اساس ارزیابی‌هایی که در قالب این طرح مطالعاتی صورت گرفته است، برخی مدیران فاصله معناداری با نقطه مطلوب دارند و خلاء‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که باید پوشش داده شود.

وی با بیان اینکه توجه به سرمایه‌های اجتماعی یکی از شاخصه‌های مهم در دوام و قوام هر نظام و جامعه‌ای است، بیان کرد: صیانت از این سرمایه‌ها که حاصل سال‌ها تلاش است امری ضروری بوده و نباید به بهانه‌های مختلف موجب از بین رفتن آنها شود.

وی در ادامه به طرح بررسی سیر ارتکاب جرائم استان در سال 93 و مقایسه آن با کشور اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح 10 جرم اول هر استان شناسایی و وضعیت استان در مورد مقابله با آن مشخص شد.

رشد 11.6 درصدی ضرب و جرح عمدی در کردستان

رئیس‌ کل دادگستری کردستان بیان کرد: بر اساس این بررسی‌ها سرقت با 5.2 درصد افزایش و ضرب و جرح عمدی با 11.6 درصد نسبت به سال 92 به ترتیب در جایگاه اول و دوم جرائم استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه این امر نشان می دهد آستانه تحمل مردم استان پایین آمده است، بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع این جرم باید عواملی را که موجب افزایش تنش می‌شوند در جامعه شناسایی کرد و از وقوع آن پیشگیری کرد.

گروسی توهین به اشخاص را با رشد 20.3 درصدی نسبت به سال 92 جزء سومین جرائم استان عنوان کرد و افزود: تهدید با افزایش 36.4 درصدی، تخریب اموال عمومی با 31.6 درصد، رشد 35 درصدی نگهداری مواد مخدر به ترتیب جایگاه های چهارم و ششم جرائم استان کردستان را دارند.

رئیس‌ کل دادگستری کردستان مزاحمت‌های تلفنی را به عنوان یکی از ناهنجاری‌های مهم اجتماعی در سال گذشته دانست و افزود: این امر نسبت به سال قبل از آن 24.1 درصد رشد داشته است.

وی از پیشگیری به عنوان یکی از اولویت‌های دستگاه قضا نام برد و اظهار کرد: خوشبختانه لایحه قانونی پیشگیری از وقوع جرم بعد از کارهای کارشناسی گسترده در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است.

گروسی اعلام کرد: پیشگیری از وقوع جرائم و ناهنجاری‌ها امر مهمی بود و باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد که در این راستا نیازمند تلاش بیشتر همه نهادهای دولتی و غیر دولتی هستیم.

وی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها در سطح استان تاکید کرد: نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه خوابگاه‌های آزاد و خودگردان از جمله مباحثی است که باید به صورت ویژه از سوی متولیان امر صورت بگیرد.

رئیس‌ کل دادگستری کردستان عنوان کرد: بر اساس آمار، بخشی از جرائم ناشی از عدم نظارت دقیق بر خوابگاه‌های دانشجویی در سطح استان است که باید در این زمینه ساز و کارهای لازم اندیشیده شود.

وی از بی‌اعتنایی به امر رعایت حجاب در جامعه انتقاد کرد و افزود: در برخورد با بدحجابی هیچ خلاء قانونی وجود ندارد و نباید به این افراد اجازه داد که رفتاری از خود نشان دهند که در شأن و زیبنده نظام اسلامی نیست.

گروسی با انتقاد از عدم نظارت و مدیریت بر فضای مجازی یادآور شد: متاسفانه فضای مجازی بدون مدیریت بوده و همین امر موجب بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از بستر آن در جامعه شده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.