×

دانشجویان جدید دانشگاه علوم قضایی در قوه قضاییه استخدام می شوند

دانشجویان جدید دانشگاه علوم قضایی در قوه قضاییه استخدام می شوند

رییس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری گفت 203 دانشجو جدید پذیرفته شده در دانشگاه علوم قضایی، در قوه قضاییه استخدام می شوند

دانشجویان-جدید-دانشگاه-علوم-قضایی-در-قوه-قضاییه-استخدام-می-شوند

 رییس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری گفت: 203 دانشجو جدید پذیرفته شده در دانشگاه علوم قضایی، در قوه قضاییه استخدام می شوند.

دانشگاه علوم قضایی را بهتر بشناسیم  - اختصاص 50 درصد ظرفیت رشته های دانشگاه علوم قضایی به قضات و کارکنان دستگاه قضایی - بهترین قضات ایران دانش آموخته این دانشگاه هستند 

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدجواد شریعت باقری روز سه شنبه در مراسم استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه علوم قضایی افزود: شما دانشجویان جدید بورسیه دانشگاه علوم قضایی هستید، به همین منظور همه به استخدام قوه قضاییه درآمده اید.

وی تصریح کرد: بزودی حکم استخدامی شما از سوی قوه قضاییه به عنوان کار آموزان قضایی صادر می شود.

شریعت باقری با بیان اینکه شما دانشجویان وارد بدنه قضایی شده اید، ادامه داد: پس از یادگیری مباحث حقوقی، برای انجام کارآموزی به دادگاه ها معرفی می شوید.

وی این دانشجویان را به عنوان قضات آینده کشور معرفی کرد و گفت: تاکنون پنج هزار نفر از دانشگاه علوم قضایی با بیش از 30 سال سابقه فعالیت فارغ التحصیل شده اند که بخش عمده ای از آنها در جایگاه قضات و برخی نیز به عنوان عضو هیات علمی، مدرس دانشگاه، نماینده مجلس، وکالت دادگستری و سردفتری اسناد رسمی مشغول انجام خدمت هستند.

علاقه مندان به قضاوت شانس پذیرش در دانشگاه علوم قضایی را از دست ندهد - دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است

رییس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری افزود: این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی برای رشته حقوق در سطح کشور است.

به گفته وی، دانشجویان در رشته های کارشناسی علوم قضایی، کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی، کارشناسی ارشد ناپیوسته در 16 رشته و دکترا در دو رشته حقوق خصوصی و حقوق جزا و جرم شناسی تحصیل می کنند.

شریعت باقری یکی از مشکلات اساسی این دانشگاه را ساختمان های آن دانست و گفت: ساختمان های این دانشگاه به ساخت اساسی نیاز دارند و دنبال رفع این مشکل هستیم.

وی ادامه داد: در دو هفته گذشته به علت ریزش برداری کنار یکی از خوابگاه های این دانشگاه مشکلی برای خوابگاه بوجود آمد که البته متوجه دانشجویان نشد اما چون ساختمان این خوابگاه قدیمی بود مجبور به تخلیه آن شدیم و خوابگاه جدید جایگزین کردیم.

 کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد - راه ملاقات با مسئولان ارشد قوه قضائیه چیست ؟ 

** پذیرش 203 دانشجو در دانشگاه علوم قضایی

رییس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری همچنین در حاشیه مراسم استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه علوم قضایی به خبرنگاران گفت: در سال جاری 203 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش شدند.

شریعت باقری افزود: در مقطع کارشناسی میانگین رتبه دانشجویان در کنکور 350 بوده و 83 دانشجو با رتبه سه رقمی و یک نفر با رتبه هشت کنکور سراسری را داریم.

وی ادامه داد همچنین 52 دانشجوی کارشناسی ارشد پیوسته این دانشگاه همگی رتبه دو رقمی و زیر 100 در کنکور سراسری را کسب کردند.

شریعت باقری تصریح کرد: امسال نقطه عطفی در دانشگاه علوم قضایی داریم تا سرمایه های خوب انسانی را تعلیم و تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه 30 سال از عمر این دانشگاه می گذرد، گفت: همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا را با تعداد کم به عنوان بورسیه پذیرفتیم.

قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه

رییس دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا این دانشگاه اقداماتی برای جذب دانشجویان نخبه در دانشگاه علوم قضایی داشته، افزود: یک برنامه ریزی یک ساله برای این موضوع انجام دادیم زیرا نارسایی در نحوه جذب دانشجو و سیستم کنکور بود، به همین منظور نحوه پذیرش دانشجو با رعایت همه مقررات بازنگری شد.

وی تصریح کرد: با این اقدامات جایگاه دانشگاه علوم قضایی به عنوان یک جایگاه رفیع در میان دانشجویان معرفی شد و تعدادی از متقاضیان برای حضور در این دانشگاه داوطلب شدند و اکنون داوطلبان زیادی در کنکور سراسری برای تحصیل در این دانشگاه وجود دارند.

شریعت باقری با بیان اینکه هر قانون جدیدی که بیاید آن را در دانشگاه تدریس می کنیم، گفت: اساتید این دانشگاه آخرین تحولات در خصوص قوانین را تدریس می کنند و در برنامه آموزشی و برنامه اساتید در حدود مقررات بازنگری انجام داده ایم تا بهترین ها را برای تدریس انتخاب کنیم و بطور قطع آیین دادرسی کیفری جدید نیز در دانشگاه تدریس می شود.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد - قوه قضاییه: توانایی ها و ضعف ها

مراسم استقبال از دانشجویان جدید دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با حضور معاون نیروی انسانی قوه قضاییه در مجمع فرهنگی و ورزشی شهید بهشتی برگزار شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.