×

اظهارات رییس کانون وکلا پس از دیداد با رئیس قوه قضاییه

اظهارات رییس کانون وکلا پس از دیداد با رئیس قوه قضاییه

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز توضیحاتی را درباره دیدار هیات مدیره کانون وکلا با رئیس دستگاه قضایی مطرح کرد

اظهارات-رییس-کانون-وکلا-پس-از-دیداد-با-رئیس-قوه-قضاییه

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز توضیحاتی را درباره دیدار هیات مدیره کانون وکلا با رئیس دستگاه قضایی مطرح کرد.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - آئین نامه صدور جواز وکالت اتفاقی ( موقت )

علی نجفی‌توانا، گفت: جلسه امروز با حضور رییس دستگاه قضایی و مقامات عالی دستگاه قضایی به منظور ارتقای عدالت قضایی و با موضوع کیفیت امر دفاع و همکاری با نظام قضایی کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: ما مسائلی در رابطه با کانون وکلا و با توضیح اینکه کانون وکلا با بیش از 20 هزار وکیل دادگستری از جمله کانون‌های وکلای بزرگ دنیا محسوب می‌شود و همچنین به عنوان نهاد مدنی دیرپا در چارچوب قوانین نظام در کنار قوه قضاییه فعالیت می‌کند را مطرح کردیم و گفته شد کانون وکلای مرکز تحت نظارت قانونی قوه قضاییه به انجام وظیفه صنفی که دفاع از حقوق مردم است می‌پردازد.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

این حقوقدان در ادامه درباره محور صحبت‌های کانون وکلای مرکز با رئیس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: کانون وکلا سعی می‌کند ضمن ارتباط با نهادهای بین‌المللی در جهت ارائه خدمات و معاضدت به مردم در چارچوب اداره معاضدت خدمت‌رسانی کند. در این نشست مطرح شد که با عنایت به ترکیب جمعیتی وکلا که عمدتا جوانان بعد از انقلاب هستند با نوعی احساس تعهد ایمانی به انجام وظایف وکالتی خود می‌پردازند و معدل سلامت قابل قبولی در این راستا دارند.

نجفی‌توانا اظهار کرد: با ریاست دستگاه قضایی در خصوص مشکلاتی مانند وضعیت معیشتی وکلا و اینکه بسیاری از جوانان وضع وکلاتی و شغل مناسبی ندارند صحبت شد. همچنین در رابطه با احساس امنیت حرفه‌ای وکلا و نوعی نگرانی و احساس ناامنی از برخی برخوردها با رییس دستگاه قضایی صحبت شد.

وی درباره وجود برخی از موسسات حقوقی که فاقد تخصص هستند خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: این موسسات بدون داشتن تخصص تاسیس می‌شوند و به نوعی در کار وکالت دخالت می‌کنند که از لحاظ علمی فاقد صلاحیت هستند.

وی با اشاره به تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری گفت: در رابطه با تبصره ماده 48 با آیت‌الله آملی لاریجانی صحبت کردیم و از ایشان درخواست داشتیم که تدبیر مناسبی در این راستا اندیشیده شود تا خدای ناکرده بین وکلا تقسیم‌بندی ایجاد نشود.

نجفی توانا گفت: خوشبختانه ایشان و همکارانشان در یک فضای پرتفاهم و با درک مناسب و درست از مشکلات وکلا موضع‌گیری‌های مناسبی را مورد اشاره قرار دادند و گفتند که شأن وکلا باید رعایت شود. همچنین در خصوص بازرسی از وکلا مقرر شد اقداماتی انجام شود. همچنین در رابطه با موسسات حقوقی که افراد فاقد صلاحیت آنها را اداره می‌کنند قرار شد چاره‌ای اندیشیده شود.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

وی در رابطه با تبصره ماده 48 و اظهارات رییس دستگاه قضایی، گفت: در رابطه با تبصره ماده 48 مقرر شد قوه قضاییه و کانون وکلای مرکز بررسی‌هایی را انجام دهند و به راه‌حل مشترکی برسند تا مشکلات موجود رفع شود و بتوانند به یک وفاق تخصصی و علمی برسند.

وی ادامه داد: همچنین در رابطه با لایحه جامع وکالت و بحث استقلال وکلا قرار شد کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از هر دو طرف تشکیل شود و این کمیته در چارچوب آخرین تجارب علمی و با لحاظ نیازهای بومی نسبت به ارائه پیشنهاد اقدام کند.

وی در پایان گفت:‌ در مورد بروز برخی از سو‌ءتفاهم‌ها قرار شد ریاست محترم قوه قضاییه دستور دهد شخصی به عنوان رابط با کانون وکلا تعیین شود تا بهتر بتوانیم مشکلات و مسائل را به استحضار مقامات قضایی برسانیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.