×

بیانیه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران درباره فاجعه منا

بیانیه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران درباره فاجعه منا

بیانیه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران درباره فاجعه منا

بیانیه-اتحادیه-سراسری-کانونهای-وکلای-دادگستری-ایران-درباره-فاجعه-منا

باسمه تعالی

انّا لله و انّا الیه راجعون

فاجعه ای که در منا رخ داد، دل بشریت را به درد آورد و پرسشهای فراوانی را درخصوص اینکه مراسمی با این ابعاد و عظمت باید چگونه مدیرانی داشته باشد و چگونه اجرا شود، مطرح کرد که اینها مسائلی کلان و اصولی و درخور تأمل و بحث در سطح منطقه ای و جهانی است.

فاجعه منا - ثبت شکایت خانواده جان باختگان منا از دولت عربستان - کار تایید هویت قربانیان حادثه منا آغاز شد - مسئولیت حقوقی دولت سعودی - مسئولیت بین المللی یک دولت بی کفایت - مسئولیت دولت عربستان در مقابل حادثه دیدگان رمی جمرات - دیه 900 میلیونی برای قربانیان حادثه مکه ! - پرونده حادثه منا بسته نخواهد شد -  آئین نامه تشکیل کمیسیون دائمی حج - دفن جانباختگان حادثه منا بدون اذن دولت و وراث متوفیان، خلاف همه اصول قانونی است - آمار قربانیان منا به تفکیک استان ها - ایران می تواند به دلیل فاجعه منا علیه عربستان شکایت کیفری کند ؟ 

اما آنچه باید فعلاً به آن پرداخته شود، پی گیری ستمی است که بر حجاج مظلوم ما و خویشان و بستگان و بازماندگان آنها رفته.

حقیقت این است که جبران جانهای از دست رفته و خانواده های از هم پاشیده به هیچ شکلی میسر نیست و آنچه می تواند انجام شود، صرفاً به منظور تکریم یاد و خاطره درگذشتگان و ادای احترام به بازماندگان آنها و حمایت از مجروحان و مصدومان است.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) آمادگی اعضای اتحادیه را در سراسر ایران برای استیفای حقوق بازماندگان و مصدومان این رویداد تلخ و ناگوار اعلام می کند.

 دفن جانباختگان حادثه منا مسئولیت بین المللی برای دولت عربستان دارد - این حاجیان بشر نیستند؟! - آئین نامه امور حج - حکم و حج کشته شدگان فاجعه مکه چیست؟ - قانون  تشکیلات و اختیارات سازمان حج و و اوقاف و امور خیریه - زیارت حج - آیا عمره تحریم می شود ؟ - مطالبه مهریه توسط ورثه در صورتی که مهریه سفر حج باشد

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

منبع : اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.