×

زیاده خواهی زوجین از علل افزایش شمار طلاق

زیاده خواهی زوجین از علل افزایش شمار طلاق

یک کارشناس امور خانواده گفت امروز واقعه‌ی طلاق به‌علت افزایش زیاده‌خواهی زوجین در امور زندگی رو به افزایش است که باید پیشگیری‌های لازم در این حوزه انجام شود

زیاده-خواهی-زوجین-از-علل-افزایش-شمار-طلاق وکیل 

یک کارشناس امور خانواده گفت: امروز واقعه‌ی طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) به‌علت افزایش زیاده‌خواهی زوجین در امور زندگی رو به افزایش است که باید پیشگیری‌های لازم در این حوزه انجام شود.

اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق  - همه چیز درباره طلاق توافقی -  طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ 

حجت‌الاسلام «مسعود شیری»، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: عوامل زیادی در طلاق گرفتن زوجین وجود دارد که با توجه به مقتضیات زمانی برخی از این عوامل از درصد زیادی از اختلافات و جدایی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: آشنا نبودن زوجین به حقوق یکدیگر یکی از عوامل مهم در عدم ثبات خانواده‌ها محسوب می‌شود، چون زوجین در همان ابتدای تشکیل خانواده فقط به فکر کار‌های سطحی و یا مهم از جمله فرزندآوری، نفقه و ... هستند و این در حالی ‌است که برای هر کدام از این اعمال در دین مبین اسلام حقوقی تعریف شده است.

حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - تفاوت حق طلاق و وکالت برای طلاق -  ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن 

شیری تصریح کرد: در اسلام زن و مرد نسبت به یکدیگر حقوقی مشخص و معین دارند که اگر آشنایی کامل از حقوق خود داشته باشند، هرگز دچار اختلاف و دوری نمی‌شوند.

وی در ادامه یادآور شد: زوجین باید در زندگی مشترک به حقوق یکدیگر پایبند باشند که این حقوق در همه‌ی زمینه‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وجود دارد و کافی است با مطالعه در این حقوق حدودی را که خداوند معین کرده است، رعایت کنیم.

شیری خاطرنشان کرد: متأسفانه زوجین امروزه با آگاه نبودن به حقوق جاری خود در زندگی مشترک مقابل یکدیگر جبهه می‌گیرند و به جای برطرف کردن این مشکلات ابتدا به طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) فکر می‌کنند که راه غلطی است، چون طلاق در مواقعی به زوجین پیشنهاد می‌شود که دیگر قادر نیستند زندگی مشترک‌شان را ادامه دهند.

طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا - طلاق در سایر ادیان 

وی خاطرنشان کرد: اما امروز این امر به مرحله‌ای از بحران تبدیل شده است که باید پیشگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود که مشاوره گام نخست برای برطرف کردن این اختلافات است. با مراجعه به مشاور می‌توان به راحتی مشکلات را حل کرد، اما برخی از زوجین از مراجعه کردن به مراکز مشاوره امتناع می‌ورزند که این عمل از عدم اعتماد زوجین به مشاور نشأت گرفته است که باید اصلاح شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.