×

بخشش یک محکوم به قصاص در زندان رجایی شهر

بخشش یک محکوم به قصاص در زندان رجایی شهر

اولیای‌دم مقتول، قاتل فرزندشان را در پای چوبه دار بخشیدند

بخشش-یک-محکوم-به-قصاص-در-زندان-رجایی-شهر

اولیای‌دم مقتول، قاتل فرزندشان را در پای چوبه دار بخشیدند.

نصاب شهادت در حدود ، قصاص ، دیات و تعزیرات - قواعد قتل و قصاص در قانون مجازات اسلامی - قصاص افراد زیر 18سال ممنوع شد - زمان استقرار و مالک حق قصاص - قصاص حق اولیای دم است - تقاضای قصاص یا دیه از سوی دادستان به جانشینی ولی دم 

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران، بامداد امروز (چهارشنبه)، 9 نفر از محکومان به قصاص ( مقالات مرتبط با قصاص - سوالات مرتبط با قصاص ) با دستور مراجع قضایی پای چوبه مجازات حاضر شدند، ولی فقط سه نفر از آنان توسط اولیای دم مجازات شده و بقیه به اندرزگاه خود بازگشتند.

یکی از زندانیانی که قرار بود امروز قصاص شود، «ح.الف» نام داشت که در سال 1389، به دنبال درگیری با دوستش وی را به قتل رسانده بود، اما در ایامی که عاشقان حسینی خود را برای عزاداری ایام محرم آماده می کنند، اولیای دم این مقتول، به تأسی از ائمه اطهار، قاتل فرزندشان را در پای چوبه دار بدون دریافت هیچ گونه دیه‌ای، بی قید و شرط بخشیدند و یک بار دیگر فرصت زندگی به وی دادند.

قواعد مربوط به قصاص برای قتل عمد -  استیفای قصاص در صورت تعدد اولیای دم - حیات جامعه مستلزم تداوم حکم قصاص است - ادله اثبات قصاص 

زندانی پس از دستور قاضی به زودی آزاد خواهد شد.

5 زندانی دیگر با مهلت اولیای دم، از پای چوبه به زندان بازگشتند تا مددکاران و خانواده های این زندانیان فرصت مجددی جهت اخذ رضایت داشته باشند.

زندانیان به نام‌های «داریوش.ش» که طی نزاع فردی را به قتل رسانده بود، «مجید.ج» به خاطر چشم در چشم شدن با مقتول درگیر و او را کشته بود و همچنین «مرتضی. ب» که به قصد سرقت وارد خانه همسایه تازه ازدواج کرده اش شده و با روبرو شدن با آنان، تازه داماد و عروس را به قتل رسانده بود، توسط اولیای دم اجرا شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.