×

ارائه خدمات انتظامی، باید به سمت مردم محوری برود

ارائه خدمات انتظامی، باید به سمت مردم محوری برود

معاون اول دادستان کل کشور گفت مایه افتخار کشور است که در نیروی انتظامی خدمتگزارانی بااخلاق و قانون‌محور فعالیت می‌کنند

ارائه-خدمات-انتظامی،-باید-به-سمت-مردم-محوری-برود وکیل 

معاون اول دادستان کل کشور گفت: مایه افتخار کشور است که در نیروی انتظامی خدمتگزارانی بااخلاق و قانون‌محور فعالیت می‌کنند.

اساسنامه بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - مبانی فقهی مرزبانی در مسئولیت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی در چهارمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظامی ناجا با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکتبی، ولایی، اخلاقی و خدمتی است.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد نظم و انضباط اجتماعی نقش کلیدی و محوری دارد.

مرتضوی با بیان اینکه نظم و انضباطی که با خشونت ایجاد شود پایدار نیست، بیان کرد: سرمایه کار نیروی انتظامی انجام فعالیت ها و ماموریت ها با حفظ اقتدار و اخلاق است.

برنامه پلیس برای کاهش تلفات رانندگی  - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - برخورد قاطع پلیس با متجاوزان حریم خصوصی - مهمترین اولویت پلیس در سال 94

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مراکز خدماتی انتظامی پشتوانه قانونی دارند؛ چراکه نیروی انتظامی بر عملکرد این موسسات نظارت دارد.

مرتضوی افزود: نظارت نیروی انتظامی به این موسسات، مشروعیت قانونی می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت مراکز خدماتی انتظامی صرفا نگهبانی نیست و مسئولیتی فراتر دارند. حضور نگهبانان محله در مراکز مختلف تجاری، صنعتی و ... نوعی پیشگیری از وقوع جرم است، اما گستره فعالیت این مراکز با رعایت اصول قانونی و قضایی در آینده بیشتر می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حمایت از مراکز خدماتی انتظامی باید بیشتر شود، گفت: اخلاق و رفتار خوب و قانون مداری در بهبود عملکرد نگهبانان محله یک ضرورت است.

معاون اول دادستان کل کشور در پایان تصریح کرد: ارائه خدمات انتظامی باید از روند حاکمیت خارج و به سمت مردم محوری برود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.