×

چگونه از صحت بیمه نامه خودرو مطلع شویم؟

چگونه از صحت بیمه نامه خودرو مطلع شویم؟

با راه‌اندازی سایت استعلام بیمه نامه از سوء استفاده برخی افراد که در قالب شرکت‌های بیمه‌ای به صدور بیمه نامه شخص ثالث اقدام می‌کردند جلوگیری شد و مردم می‌توانند با وارد کردن شماره بیمه نامه خود از صحت بیمه نامه خودروی مورد نظر مطلع شوند

چگونه-از-صحت-بیمه-نامه-خودرو-مطلع-شویم؟

با راه‌اندازی سایت استعلام بیمه نامه از سوء استفاده برخی افراد که در قالب شرکت‌های بیمه‌ای به صدور بیمه نامه شخص ثالث اقدام می‌کردند جلوگیری شد و مردم می‌توانند با وارد کردن شماره بیمه نامه خود از صحت بیمه نامه خودروی مورد نظر مطلع شوند.

 قانون بیمه شخص ثالت خودرو و وسایل نقلیه که از سال 1387 اجرایی شده، منجر شد تا دارندگان این وسایل نقلیه ملزم به تهیه بیمه نامه شوند اما در این بین افرادی سود جو بیمه‌نامه‌های تقلبی صادر کرده و به مردم فروختند که هیچگونه اعتباری نداشت.
 
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد نظارتی بر شرکت‌های بیمه با هدف « فراهم آوردن امکان استعلام برای مردم » سایت استعلام صحت بیمه نامه را به آدرس WWW.CENTINSUR.IR در بخش خدمات الکترونیک و همچنین پیامک به شماره 30002621 و درج مضمونی به شرح 1*کد ملی بیمه گذار *شماره بیمه نامه چاپی اطلاعات مربوط به بیمه نامه صادره از ابتدای سال جاری راه اندازی کرد.
 
براین اساس مردم پس از تهیه بیمه نامه شخص ثالث از دو راه «استعلام براساس شماره بیمه نامه» یا «استعلام براساس کد یکتا بیمه نامه» و همچنین از طریق پیامک به شماره 30002621 صحت آن را جویا شوند؛ ضمن آنکه امکان استعلام اطلاعات بیمه نامه، خسارت و زیاندیده برای کلیه شرکت‌های بیمه از هر نقطه و با هر سیستم عامل فراهم است.
 
همچنین کلیه شعبه‌ها و نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه با دریافت «شناسه کاربری» و «رمز عبور» از «مدیریت خدمات رایانه بیمه مرکزی»، که قبلاً ارائه شده است قادر به استعلام از «بانک اطلاعاتی سیستم»، در محیط وب هستند.
 
مدیریت خدمات رایانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مسئول سیستم استعلام اطلاعات بیمه خودرو کشور، از همه شعبه‌ها و نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه خواسته است که در هنگام صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت، اطلاعات مربوط را با کمال دقت در سیستم اطلاعات بیمه وارد کنند تا اطلاعات با صحت بیشتر در بانک اطلاعاتی سیستم استعلام قرار گیرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.