×

طراحی برای کاهش پرونده های مسن در استان ها

طراحی برای کاهش پرونده های مسن در استان ها

معاون راهبردی قوه قضاییه از اجرای طرحی برای کاهش پرونده های مسن در استان ها خبر داد

طراحی-برای-کاهش-پرونده-های-مسن-در-استان-ها

معاون راهبردی قوه قضاییه از اجرای طرحی برای کاهش پرونده های مسن در استان ها خبر داد

پرونده‌ - نحوه تشکیل پرونده حقوقی - گام های ابتدایی برای رسیدگی به پرونده های کیفری -  لزوم اطلاع و حضور سازمان بازرسی کل کشور در پرونده های مرتبط - دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است

معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضاییه از اجرای طرحی برای کاهش پرونده های مسن در استان ها خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته شاهد کاهش پرونده های مسن در محاکم بودیم.

به گزارش روابط ععمومی دادگستری استان گلستان، محمدباقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضاییه با حضوردر شورای قضایی استان گلستان و با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضاییه  از اجرای طرحی برای کاهش پرونده های مسن در استان ها خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال   گذشته شاهد کاهش پرونده های مسن در محاکم بودیم.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد  - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد -  کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ 

وی از تعریف شاخصی به نام بهره وری رسیدگی هم خبر داد و افزود: ارتقای کیفی دادرسی و کیفیت برخورد با ارباب رجوع از اهداف تعریف شده در این شاخص است.

رئیس کل دادگستری استان نیز دراین نشست گفت: با وجود اینکه میانگین ورودی پرونده در محاکم گلستان از میانگین کشور بیشتر است، نیروی قضایی و اداری کافی در این بخش نداریم.

هادی هاشمیان افزود: هر چند به همت همکاران تلاش می کنیم این کمبود، خللی در روند کمی و کیفی دادرسی پرونده ها وارد نکند اما این کمبود نیرو و حجم بالای پرونده ها، فشار کاری را برای همکاران ما مضاعف کرده است.

قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

وی در ادامه سخنان خود به تعامل خوب دستگاه قضایی و دستگاههای اجرایی استان هم اشاره کرد و گفت: در نشست هایی که با استاندار گلستان داشته ایم، بارها گفته ایم که کار قضایی تعطیل بردار نیست و باید در بخش بودجه ای، نگاه ویژه ای به دستگاه قضایی و سازمان های تابعه داشته باشند.این مقام ارشد قضایی استان در پایان از توقف دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان هم خبر داد و گفت: برگزاری مداوم جلسات شورای حفظ بیت المال استان و برخورد قاطعانه با متخلفین، تجاوز به عرصه های ملی و منابع طبیعی و اراضی کشاورزی را متوقف کرده است و پرونده های موجود در این بخش مربوط به گذشته است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.