×

رئیس کل دادگستری تهران تا نقطه مطلوب فاصله داریم

رئیس کل دادگستری تهران تا نقطه مطلوب فاصله داریم

رئیس کل دادگستری استان تهران طی سخنانی گفت، تلاشمان بر افزایش شمار کادر قضایی جهت حل معضلات مردمی است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم

رئیس-کل-دادگستری-تهران-تا-نقطه-مطلوب-فاصله-داریم وکیل 

رئیس کل دادگستری استان تهران طی سخنانی گفت، تلاشمان بر افزایش شمار کادر قضایی جهت حل معضلات مردمی است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

قوه قضائیه - دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟

 به گزارش ایرنا از دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در بازدید سرزده از مجتمع قضائی شهید صدر گفت: جای بسی تاسف است که علیرغم تلاش ها و ایثارگری های همکاران قضائی و اداری، بخشی از جامعه برداشت و قضاوت درستی از مجموعه قضائی نداشته و اعتماد آنها دچار آسیب شده است.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده و آسیب شناسی های انجام شده عوامل اصلی این برداشت مشخص شده است و ما وظیفه داریم در جهت رفع زمینه ها و عوامل کاهش اعتماد اقدام کرده و در جهت تقویت عوامل اعتمادساز گام برداریم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه هرچند عوامل بیرونی فراوانی می تواند در این حوزه نقش داشته باشد ولی به نظر می رسد توجه به عوامل درون سازمانی از اولویت برخوردار است.

قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

وی در این باره افزود: عوامل ایجابی مانند بهبود و ارتقای اخلاق حرفه ای و سازمانی و نحوه رفتار و پاسخگوئی به مراجعان، ارتقای وضعیت دادرسی و صدور آرای مستدل، متقن و کاهش اطاله دادرسی و عوامل سلبی مانند برخورد قاطع و جدی با معدودی از همکاران که مرتکب تخلف می شوند، در این زمینه تاثیر گذار است اما باید تلاش کرد تا ارزش زحمات بی شائبه قضات و کارمندان دستگاه قضا محفوظ بماند و در نتیجه میزان اعتماد عمومی افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: از بدو تصدی ریاست دادگستری استان تهران سعی بر آن شده تا زحمات همکاران و مشکلات مربوط به مجموعه های قضائی به صورت مستند و به زبان آمار به مسئولان ستاد قوه قضائیه منعکس شود تا در جهت حل معضلات موجود به ویژه در عرصه کمبود شدید کادر قضائی و اداری اقدامات موثری صورت گیرد.

وی در این باره افزود: در همین راستا در مدت کوتاهی تعداد قابل توجهی قاضی به بدنه دادگستری استان تهران تزریق شده البته تا نقطه ایده آل و مطلوب قطعا فاصله زیادی داریم.

اسماعیلی گفت: در خصوص جذب کادر اداری علیرغم فعالیت های انجام شده چندان موفق نبوده ایم چون قوه قضائیه در این خصوص جذب نیرو نداشته است اما پیگیری ها همچنان ادامه خواهد یافت.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد -  جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد 

وی افزود: علیرغم کمبود بودجه، در احداث و تکمیل پروژه های عمرانی استان از جمله پروژه مهم ساختمانی جایگزین این مجتمع قضائی و همچنین پروژه ملی دادگاه های تجدیدنظر استان، با عنایات خاصه ریاست قوه قضائیه پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد نتایج ارزشمند آن باشیم

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.