×

تشکیل دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان در دادگستری شهرستان ها

تشکیل دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان در دادگستری شهرستان ها

مدیرکل تدوین لوایح و مقررات قوه قضائیه گفت لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در دستور کار مجلس قرار گرفته است؛ در بخشی از این لایحه مقرر شده است درهریک از سازمان‌ها از جمله قوه قضائیه و در دادگستری شهرستان‌‌ها دفتر حمایت از کودکان ونوجوانان تشکیل شود

تشکیل-دفتر-حمایت-از-کودکان-و-نوجوانان-در-دادگستری-شهرستان-ها وکیل 

 مدیرکل تدوین لوایح و مقررات قوه قضائیه گفت: لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در دستور کار مجلس قرار گرفته است؛ در بخشی از این لایحه مقرر شده است درهریک از سازمان‌ها از جمله قوه قضائیه و در دادگستری شهرستان‌‌ها دفتر حمایت از کودکان ونوجوانان تشکیل شود.

دولت هر چه سریع تر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را ارائه دهد - لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مشکلات را کاهش می دهد - آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان - تصویب 14 ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی مجلس - نوآوری های لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان 

«جواد طهماسبی» درگفت‌وگو با خبرنگار حقوقی وقضایی میزان با تشریح آخرین جزئیات لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان اظهارکرد: به موجب این لایحه حمایت‌های وسیعی از کودکان و نوجوانان تا سن 18 سال صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: موضوع لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان کودکانی هستند که در معرض خطر انحرافات اجتماعی از بزه‌دیدگی قرار دارند.

مدیرکل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: برای تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با کودکان تکالیفی مقرر شده است از جمله وزارت آموزش و پرورش در مورد تحصیلات کودکان و نوجوان محروم از تحصیل، وزارت بهداشت و درمان درباره وضعیت بهداشتی کودکان، سازمان بهزیستی درباره امکانات اولیه زندگی وحمایت از کودکان بی سرپرست، سازمان زندان‌ها درباره کودکانی که والدین آن‌ها زندانی هستند و همچنین شهرداری درباره کودکان کار که نیاز به حمایت مالی دارند و .... هر کدام از این سازمان‌ها درحیطه وظایفشان مکلف شده‌اند از کودکان حمایت لازم را بعمل آورند.

برخی از مفاد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بنیاد خانواده را تهدید می کند - قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست ابلاغ شد + متن قانون 

طهماسبی اظهارکرد: همچنین مقرر شده است درهریک از سازمان‌ها از جمله قوه قضائیه و در دادگستری شهرستان‌ دفتر حمایت از کودکان ونوجوانان تشکیل شود.

وی تصریح کرد: به موجب بخش دیگری از این لایحه ارتکاب جرم برعلیه افراد 18 سال با مجازات‌های سنگین تری نسبت به سایر افراد مواجه می‌شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.